اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون رییس جمهور:

اعتبارات عمرانی استان گلستان افزایش دو برابری داشته است
معاون رییس جمهور گفت: اعتبارات عمرانی استان گلستان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ نسبت به سال ۸۸ تا ۹۱ افزایش ۲ برابری داشته است.

 معاون رییس جمهور  گفت:اعتبارات عمرانی استان گلستان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ نسبت به سال ۸۸ تا ۹۱ افزایش ۲ برابری داشته است.

 

به گزارش کاسپین خبر،  نوبخت  معاون رییس جمهور پیش از سخنان رییس جمهور در جلسه شورای اداری گلستان گفت:اعتبارات عمرانی استان گلستان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ نسبت به سال ۸۸ تا ۹۱ افزایش ۲ برابری داشته است و در سال ۹۶ تا ۹۷ هزار و ۶۶ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کردیم.

 

وی ادامه داد:۴۷۵ میلیارد تومان به طور یالانه از سال ۹۲ تا ۹۷ به طور میانگین به استان گلستان پرداخت شده است.

 

نوبخت افزود:در سفر قبلی طرح‌هایی تصویب شد که تا این تاریخ بیش از صد درصد تعهد ریالی خود را انجام دادیم.

 

نظری نماینده آب منطقه‌ای گلستان نیز در این مراسم گفت:ما در استان با کمبود آب مواجه هستیم و حل مشکل آب شرب در اولویت قرار دارد و ماخواهش می‌کنیم که اصلاح و توسعه سد‌ها در دستور کار و تخصیص اعتبار قرار بگیرد.

 

وی ادامه داد:شبکه آب استان فرسوده است که اگر اصلاح شود بخشی از نیاز ما بر طرف می‌شود و ما در گرگان ۴۰ درصد هدر رفت آب به دلیل فرسودگی سیستم لوله کشی داریم.

 

کوسه غراوی نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت:۵۰ روستای ما مشکل آب شرب دارند و استان ما هم شرایط گرمسیری و هم سردسیری داردکه تعرفه‌های متناسب با آن محاسبه نمی‌شود.

 

وی ادامه داد:اعتبار‌هایی برای مشکلات برخی روستاهل مصوب شده، اما هنوز اختصاص نیافته است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

 

کوسه غراوی گفت:آقای رییس جمهور قول دهید یک جلسه با مجمع نمایندگان استان داشته باشید و کنترل نوسانات بازار اولین خواسته ماست.

 

وی گفت:ساختن راه آنه گرگان مشهد حداقل تا کلاله، زهکشی و پتروشیمی را جدی‌تر بگیرید و یکی دیگر از مشکلات ما راه‌های روستایی و شهری و نقاط حادثه خیز است.

 

نماینده مردم شرق گلستان افزود:پنبه نیز نیاز به احیا دارد و خرید تضمینی محصولات کشاورزی و پرداخت‌ها تاخیر دارد و بخشودگی سود وام‌های کشاورزان زیان دیده و کود شیمیایی مشکل دیگر ماست.

 

وی ادامه داد:رسیدگی به مسیر جریان آب در مناطق سیل خیز استان از اولویت دیگر ماست.

 

سید مناف هاشمی استاندار گلستان گفت:رویکرد ما در گذشته بر مبنای کشاورزی بود، اما این رویکرد اکنون عوض شده است و صادرات محصولات کشاورزی ما به دیگر استان‌ها صادرات قابل توجهی است، اما چند سالی است که فعالیت‌های استان به سمت صنعت و معدن رفته است.

 

آیت الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان گفت:گلستان رنگین کمان اقوام است که با وحدت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند که امیدواریم الگویی برای مردم کشور و جهان اسلام باشد.

 

طیارنماینده گنبد کاووس گفت::مردم گنبد در گلستان جز قانع‌ترین مردم ایران هستند و روز گذشته مردم این شهرستان به خاطر عشق به نظام به ئاستقبال آمدند که ما تقدیر می‌کنیم.

 

وی افزود:مردم گنبد بیشترین رای در کشور را به شما دادند.تقاضای ما و هدیه سفر شما به مردم گنبد دانشکده پزشکی برای شهرستان باشد.

 

آیت الله نورمفیدی افزود:مردم از ما انتظار دارند و باید به مشکلات و تقاضای آن‌ها اهمیت داده شود و طرح پتروشیمی استان هم نیاز به ورود جدی دارد تا مشکل حل شود.

 

وی افزود:در مورد تامین آب امیدواریم مشکلات کمبود آب در استان رفع شود و ما زمین‌های کشاورزی زیاد‌ی داریم اگر این وعده محقق شود استان متحول خواهد شد.

 

وی افزود:یکی از مسایلی که ما درخواست داریم سهم اعتباری آب و برق ما از استان مازندران جدا شود/باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/7370



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96