اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سرپرست فوریت های پزشکی گلستان خبر داد:

بیش از ۳۰ عملیات اورژانس هوایی طی ۳ ماهه گذشته در استان
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بیش از ۳۰ عملیات اورژانس هوایی طی سه ماهه گذشته در گلستان انجام شد.

 سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی گلستان  گفت:بیش از ۳۰ عملیات  اورژانس هوایی  طی سه ماهه گذشته در گلستان انجام شد.

 

به گزارش کاسپین خبر  علیرضا کمال غریبی  اظهار کرد:اورژانس هوایی با استقرار بالگرد تحت مالکیت گلستان به عنوان اورژانس پیش بیمارستانی فعالیت می کند.

 

وی با بیان این که به دلیل صعب العبور بودن برخی از مناطق استان و با توجه به مسافت انتقال مصدوم این کار ضرورت داشت، افزود:به همت وزارت بهداشت و حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت این اورژانس در گلستان شکل گرفت.

 

کمال غریبی ادامه داد:از آغاز شهریورماه سال جاری بالگرد ما مستقر شد اما به دلیل برخی از مجوزها و هماهنگی ها، فعالیت این اورژانس حدود سه ماه بوده که عملیاتی شده است.

 

وی بیان کرد:تعداد عملیات این اورژانس تاکنون بیش از ۳۰ پرواز بوده و ۲۵ مصدوم را منتقل کرده است.

 

کمال غریبی تصریح کرد:بیمارستان قلب کردکوی، بیمارستان کلاله، بقیه الاعظم(عج)علی آبادکتول، آل جلیل آق قلا، پیامبر اعظم(ص)و تأمین اجتماعی گنبدکاووس از جمله مقصدهای این اورژانس هوایی بوده است.

 

وی تصریح کرد:این بیمارستان ها زمین وسیعی برای نشستن دارند و باید پد بالگرد در آن ها ایجاد شود.

 

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:در گرگان پد بالگرد نداریم که مقرر شده ارتش زمینی را در اختیار ما قرار دهد.

 

وی افزود:در این عملیات ها، بیمار، مصدوم، تصادفی، زن باردار، بیمار قلبی و غیره منتقل شده است.

 

کمال غریبی خاطرنشان کرد:تجهیزات داخلی بالگرد شامل تجهیزات پزشکی پیشرفته است که می تواند در کمترین زمان بیشترین خدمات را به بیمار ارائه کند تا بیمار به مرکز درمانی برسد.

 

گفتنی است که تماس با اورژانس هوایی از همان طریق شماره ۱۱۵ امکانپذیر است/مهر


http://www.caspiankhabar.com/7344



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96