اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان مطرح کرد:

عدم تحقق قول‌های «آخوندی» در استان گلستان/تقاطع های مرگ ایمن سازی شوند
استاندار گلستان گفت: متاسفانه در سال گذشته سازمان برنامه و بودجه 16 درصد از این محل را به استان گلستان تخصیص داده و امسال از ابتدای سال تاکنون هیچ تخصیصی به استان گلستان داده نشده است.

 استاندار  گلستان گفت:متاسفانه در سال گذشته سازمان برنامه و بودجه 16 درصد از این محل را به استان گلستان تخصیص داده و امسال از ابتدای سال تاکنون هیچ تخصیصی به استان گلستان داده نشده است.

 

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، سیدمناف هاشمی بعد از ظهر امروز در شورای  ترافیک  استان گلستان که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد:سیاست ما برای کاهش سوانح رانندگی باید کاهش 10 درصد سالانه باشد و باید همه ابزارها در این مسیر بسیج شود.

 

وی به اقدامات مثبت حوزه راهداری در استان گلستان اشاره کرد و گفت:50 میلیارد تومان اعتبار به این بخش تخصیص داده شده که می‌تواند در ایمن‌سازی بسیاری از تقاطع‌ها که به تقاطع مرگ نامیده می‌شود موثر باشد.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد:شهردار گرگان برای زیرگذر ناهارخوران گرگان برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشد و می‌توانیم ساماندهی کوتاه مدت داشته باشیم تا جوانان در حوادث رانندگی جان خودشان را از دست ندهند و باید در این مسیر حتما دوربین نصب شود و نصب سرعتگیر باید در دستور کار قرار گیرد.

 

هاشمی گفت:هرچه تعداد خودرو در شهر زیاد باشد نباید باعث افزایش تصادف شود بلکه خلوت بودن مسیرها بیشتر باعث بروز سوانح رانندگی به ویژه سوانح فوتی می‌شود که باید در این راستا پلیس و شهرداری اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار داشته باشند.

 

وی به موضوع کمربندی گرگان اشاره کرد و گفت:مقرر شد وزارت راه بودجه‌ای را برای این موضوع اختصاص دهد که ما هم بودجه‌ای را دیده‌ایم تا موضوع کمربندی گرگان هرچه سریع‌تر حل شود.

 

استاندار گلستان تصریح کرد:من در این بحث قصور بسیار زیادی را از وزارت راه و شهرسازی می‌بینم و امروز من با وزیر راه صحبت کردم و خواهش کردم اولین سفر استانی خود را به استان گلستان اختصاص دهد تا بتوانیم برخی از مباحثی را که آقای دکتر«آخوندی»وزیر سابق قول داده بود اما هیچکدام آنها عمل نشد را دنبال کنیم و به نتیجه برسانیم.

 

هاشمی گفت:به هر حال زمانی که یک وزیر و یک مقامی در استان گلستان تصمیمی را اخذ کرده و اعلام می‌کند، انتظار داریم بتوانیم موضوعات را دنبال کنیم که متاسفانه بسیاری از مصوبات زمان وزارت آقای«آخوندی»به جز موارد راهداری، هیچکدام عملیاتی نشد و مشکلات زیادی را داریم.

 

وی بیان کرد:معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان قسمتی از منابع 10 درصد در اختیار استاندار گلستان را در حوزه دوربین‌های جاده‌ای هزینه کنند و به این موضوع اختصاص دهند که میزان آن حداقل یک میلیارد تومان باشد و در حوزه شهر گرگان نیز از این محل 500 میلیون تومان اختصاص دهد تا بتوانیم با این بودجه تعدادی از دوربین‌های مورد نیاز را تجهیز کنیم.

 

استاندار گلستان بیان کرد:در حوزه موتورسیکلت سختگیرانه عمل کنید زیرا این سختگیرانه عمل کردن به نفع خانواده‌ها است و شانه‌های خاکی در جاده‌های استان با جدیت از سوی راهداری، راه و شهرسازی و پلیس‌راه پیگیری و تصمیم‌گیری شود.

 

هاشمی با اشاره به آمارهای بالای فوت‌های بیمارستانی مجروحان تصادفات رانندگی در سطح استان، خاطرنشان کرد:کمیته ویژه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، راهداری، پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی موضوع فوتی‌های بیمارستانی سوانح رانندگی را مشخص کنند.

 

 

وی اضافه کرد:12 ساعت ابتدای رسیدگی‌های بیمارستانی برای مجروحان رانندگی بسیار مهم است و این سیاست وزارت بهداشت که هر مجروحی که در 12 ساعت ابتدای ورود به بیمارستان فوت شود جز فوتی‌های بیمارستانی محسوب نمی‌شود اشکال دارد و باید برای آن فکری اساسی کرد.

 

استاندار گلستان در بخش دیگری با ابراز گلایه از عدم حضور مدیرکل صدا و سیمای گلستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جلسات مرتبط با موضوعات ترافیکی، تاکید کرد:صدا و سیما حتما این موضوع را در اخبار و گزارشاتش منعکس کند و اینگونه نباشد چون نام صدا و سیما را مطرح کردیم این موضوع منعکس نشود زیرا موضوع جان انسان‌ها برای مهم است.

 

هاشمی گفت:نمی‌شود هشت جلسه در طول سال برگزار شود و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان فرصت حضور در جلسه را نداشته باشد و انتظار داریم موضوع را جدی بگیرند.

 

وی در خصوص مسائل بودجه‌ای و بازگشت جرائم رانندگی به بودجه استان‌ها، تصریح کرد:متاسفانه منابع و بودجه‌هایی که در گذشته به سختی در مجلس بحث و تصویب و به قانون تصویب شد به استان‌ها اختصاص داده نمی‌شود.

 

استاندار گلستان گفت:موضوع جرائم راهنمایی و رانندگی را در زمان تصویب در مجلس با کمک شهرداران کلانشهرها پس از 20 بار حضور و رایزنی در مجلس به قانون تبدیل کردیم و نمی‌شود قانون تصویب شود اما اجرایی نشود.

 

هاشمی متذکر شد:متاسفانه در سال گذشته سازمان برنامه و بودجه 16 درصد از این محل را به استان گلستان تخصیص داده و امسال از ابتدای سال تاکنون هیچ تخصیصی به استان گلستان داده نشده است.

 

وی در پایان بیان کرد:اگر این موضوع قانون است انتظار می‌رود دیوان محاسبات وارد مسئله شود و یک قانون به تشخیص دیگران اجرایی نشود و ما در کشور و در استان به مشکل برخورد کنیم و آمار تصادفات ما بالا برود.


http://www.caspiankhabar.com/7079



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96