اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



انتقاد یک مسئول از تماشاچی بودن برخی دستگاه‌های متولی آسیب‌های اجتماعی گلستان/ چراغعلی: آمار طلاق در استان نگران کننده است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: برخی از دستگاه‌های متولی در حوزه مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی فقط تماشاچی هستند.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان  با بیان اینکه آمار  طلاق  در استان نگران کننده است، گفت:برخی از دستگاه‌های متولی در حوزه مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی فقط تماشاچی هستند.

به گزارش کاسپین خبر،  عبدالرضا چراغعلی  صبح امروز در دومین جلسه شورای پیشگیری استان گلستان اظهار داشت:یکی از جدی‌ترین اولویت‌های دولت در حوزه اجتماعی توجه و مقابله با آسیب‌ها به ویژه طلاق است.

وی با بیان اینکه آمارهای مربوط به طلاق در استان نگران‌کننده است، به انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت و گفت:چند دستگاه مانند  دادگستری ،  استانداری  و  بهزیستی  و  سپاه  برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق وارد میدان شده‌اند، اما برخی دستگاه‌ها فقط تماشاچی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان خاطرنشان کرد:مقابله با آسیب طلاق باید در استان تبدیل به یک نهضت همگانی شود.دستگاه های مختلف نیز باید در بحث تحکیم خانواده بیش از گذشته نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به تدوین و رونمایی از سند آسیب های اجتماعی استان گلستان بیان داشت:در این وظیفه‌مندی دستگاه‌های مختلف مشخص شده است و گروهی به عنوان هیئت اندیشه‌وزر بر روند اجرای طرح نظارت می‌کنند.

چراغعلی ادامه داد:سال گذشته 800 میلیون ریال به 15 سازمان مردم نهادی که به صورت ویژه در بحث کاهش طلاق فعالیت می‌کنند، اختصاص داد.

وی گفت:اعتبارات این بخش امسال 3 برابر سال قبل شده است.تفاهم نامه‌ای با دانشگاه‌های استان داریم و از آبان ماه امسال 22 هزار دانشجو آموزش‌های مهارت های ارتباطی و زندگی را فراخواهند گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان اظهارداشت:امسال 150 میلیون تومان اعتبار خاص وزارت کشور برای کمک به سازمان‌های مردم نهاد استان گلستان داریم.20 درصد این اعتبارات برای مقابله و کاهش طلاق است و 65 درصد آن نیز در قالب برنامه‌های پیشگیری و در راستای تحکیم بنیان خانواده خواهد بود./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7025



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96