اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده گنبدکاووس در مجلس تاکید کرد

رد نظر مرکز پژوهش‌های مجلس درباره منطقه آزاد «اینچه‌برون»
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با رد نظر مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر فقدان زیرساخت‌های لازم برای ایجاد منطقه آزاد در اینچه‌برون، گفت: زیرساخت‌های فعلی این منطقه از بخش عمده مناطق آزاد تجاری بیشتر است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با رد نظر مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر فقدان زیرساخت‌های لازم برای ایجاد منطقه آزاد در اینچه‌برون، گفت:زیرساخت‌های فعلی این منطقه از بخش عمده مناطق آزاد تجاری بیشتر است.

به گزارش کاسپین خبر، قره‌جه طیار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه برای تصویب لایحه منطقه آزاد باید از همه دست‌اندرکاران و بانیان آن تقدیر و تشکر کرد، افزود:نماینده محترم ولی فقیه در گلستان، استانداران سابق و فعلی، نمایندگان ادوار گنبدکاووس در مجلس، رئیس محترم مجلس، اعضای محترم کمیسیون اقتصادی و بسیاری از عزیزان دیگر در این فرآیند سهم داشته داشته‌اند.

وی با رد برخی ایرادات مطرح شده از سوی مرکز پژوهش‌ها به ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون مبنی بر فقدان زیرساخت‌های لازم برای ایجاد این منطقه، افزود:بنده به هیچ عنوان این نظر که البته یک نظر کارشناسی غیرالزام‌آور است قبول ندارم زیرا در حال حاضر و بدون هیچ‌گونه اعتبار و هزینه‌ای زیرساخت‌های اینچه‌برون از بخش عمده مناطق آزاد تجاری در کشور بهتر و بیشتر است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس در باره اصل تصویب لایحه نیز معتقد به نیازمندی لایحه به دو سوم آرای نمایندگان بود، خاطرنشان کرد:بنده به صورت مکتوب این نظر را رد کرده و به همراه استدلال‌های خود به رئیس مجلس تقدیم کردم که ایشان نیز به همین نتیجه رسیده بودند و نهایتا نظر مرکز پژوهش‌ها رد شد.

طیار با انتقاد از طرح برخی مباحث غیرمستدل و بدون پشتوانه کارشناسی درباره مناطق آزاد تجاری، ادامه داد:بنده به هیچ عنوان مباحثی از جمله خروج جمعیت، افزایش قاچاق کالا، و تبدیل شدن به دروازه واردات در مناطق آزاد تجاری را قبول ندارم زیرا آمارهای رسمی کشور نیز موید این مطلب است که کمتر از 6 درصد واردات کشور از مناطق آزاد صورت گرفته و در منطقه آزادی همچون کیش نیز 82 درصد جمعیت مهاجرت کرده به این منطقه بازگشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برخلاف تصور برخی از کارشناسان عمده مناطق آزاد تجاری توانسته‌اند عملکرد بسیار مثبتی در رونق و توسعه صنعت، تجارت و اقتصاد استان‌های خود بگذارند، تصریح کرد:به طور مثال منطقه آزاد تجاری ارس توانسته بالغ بر 300 کارخانه را به این منطقه جذب کرده و تحول بزرگی در صنعت و اشتغال منطقه ایجاد کند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون هیچ منافاتی با مسائل زیست محیطی ندارد، تاکید کرد:در طرح پیشنهادی و مطالعات اولیه صورت گرفته پیوست زیست محیطی نیز برای این منطقه در نظر گرفته شده است و برای مسائلی همچون کم‌آبی منطقه و استقرار کارخانه‌هایی از جمله فولاد که به آب نیاز مبرم دارند چاره‌اندیشی شده است.

وی از همه مردم، رسانه‌ها و مسوولان شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان خواست تا با تبیین و مطالعه دقیق لایحه منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون از مزایای آن مطلع شوند و اضافه کرد:برخی مسائل مطرح شده فقط حاشیه‌پردازی بوده و برای دور کردن اذهان عمومی از منافع این منطقه آزاد تجاری در حوزه اشتغالزایی است./فارس


http://www.caspiankhabar.com/6995



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96