اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



انتقاد رییس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان گلستان از وضعیت ساخت و ساز

ساخت و سازهای گرگان در 3 سال گذشته 70 درصد کاهش داشته‌اند/ یک سوم هزینه تمام شده را پرداختی به دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌دهد
در ۳ سال گذشته نزدیک به ۷۰ درصد ساخت و ساز در شهر گرگان کاهش داشته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان گلستان با اشاره به افزایش ۳ برابری قیمت مسکن در گرگان گفت:در ۳ سال گذشته نزدیک به ۷۰ درصد ساخت و ساز در شهر گرگان کاهش داشته است.

به گزارش کاسپین‌خبر ،  سید محمد مرتضوی پیش از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت:تلاش کردیم قیمت‎گذاری مسکن براساس قیمت زمین‎هایی که در یک محل وجود دارد، تعیین شود.

وی درباره اخذ مالیات مسکن هم تصریح کرد:مالیات باید از عملکرد مجموعه ساخت‌و‌ساز گرفته شود و به اخذ مالیات در قانون جدید که از عرصه هم مالیات گرفته می‌شود، انتقاد داریم.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان با بیان اینکه درصدد این بودیم که خرید و فروش قولنامه‎ای را از بین ببریم، یادآور شد:اصلاح قانون مالیات‌ها که در 31 تیرماه سال 1394 مصوب شده مغایر با این مهم است.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان تاکید کرد: قانون پیش فروش نیز برای سازنده‎ها مشکلاتی ایجاد می‎کند و مشکل اصلی این است که اجازه استفاده از تسهیلات بانکی را به سازنده‎ها نمی‎دهد و این مهم در مجلس در دستور کار قرار گرفته تا این قانون تغییر پیدا کند.

مرتضوی با بیان اینکه اعتقاد داریم قانون پیش فروش یک ضرورت است اما اصلاح قانون پیش فروش باید در دستور کار قرار گیرد، افزود:از سال 1392 نزدیک به 800 هزار مترمربع گواهی ساخت بنا در شهرستان گرگان صادر شده و در سال 1393 این میزان به 400 هزار مترمربع رسید.

وی با بیان اینکه در سال 1395 به 250 هزار مترمربع رسیده، تاکید کرد:در 3 سال گذشته نزدیک به 70 درصد ساخت و ساز در شهر گرگان کاهش داشته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان ادامه داد:این میزان کاهش ساخت و ساز زنگ خطر جدی است و با ادامه این روند با بحران‎ها رو به رو خواهیم شد.

مرتضوی با بیان اینکه در گرگان 50 درصد هزینه اجاره‌نشینی در 3 سال گذشته افزایش داشته، تاکید کرد:کاهش قیمت پول از سال 92 تاکنون و افزایش قیمت دلار، افزایش سود تسهیلات مسکن به 18 درصد از عواملی محسوب می‎شود که منجر به افزایش قیمت مسکن شده است.

وی با بیان اینکه باید قوانین حمایتی در حوزه ساخت و ساز ایجاد شود، افزود:باید کاری کنیم که افرادی که به عنوان مهندس مجری یک ساختمان امضا فروشی می‎کنند از سیستم جامع مهندسی کنار بروند.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان با بیان اینکه متوسط قیمت فروش مسکن در گرگان 2 میلیون تومان است، یادآور شد:در حوزه مصارف انرژی در ساختمان‎ها در سال‌های اخیر اتفاق خوبی افتاده و درهای ورودی و خروجی و پنجره‎های عایق در ساخت و سازها بکارگیری می‎شوند.

مرتضوی قیمت تمام شده ساخت و ساز را یکی از موضوعاتی دانست که سبب شده سازندگان به موضوع اتلاف انرژی کم‎توجهی کنند، گفت:حدود 50 درصد هزینه شهرداری‎ها است، انشعابات برق، گاز و آب از دیگر عوارض مسکن به شمار می‎روند.

وی با بیان اینکه عوارض مهندسی به دو بخش واقعی و غیرواقعی تقسیم می‎شود، تاکید کرد:تقریبا نزدیک به یک دوم قیمت تمام شده ساختمان را عوارض تشکیل می‎دهد و در برخی نقاط این میزان عوارض به متری 400 هزار تومان می‎رسد.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان با بیان اینکه 15 درصد عوارض صرف تامین اجتماعی می‎شود، افزود:قیمت تمام شده مسکن در گرگان 800 هزار تومان با عوارض است و در زمان فروش قیمت عرصه نیز محاسبه می‎شود./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/6985



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96