اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سخنان نماینده گرگان و آق‌قلا در دفاع از کلیات کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم/ هزار جریبی: در استان‌های حاشیه‌ای فقر و بیکاری بیداد می‌کند
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور گفت: شما رییس جمهور تمام مردم اعم از اقلیت‌های مذهبی هستید.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر استفاده از ظرفیت NGOها و سازمان های مردم‌نهاد در رفع مشکلات کشور گفت:وزرا از برنامه های منسجم‌تری برای حل مشکلات کشور استفاده کنند.

به گزارش کاسپین‌خبر ،  نبی هزارجریبی  در نشست علنی عصر امروز(سه شنبه،24 مرداد ماه)مجلس شورای اسلامی، در موافقت با کلیات  کابینه دوازدهم  گفت:بنده در جهت دفاع از خطی و مشی دولت دوازدهم در این جایگاه آماده شدم و وظیفه دارم نکاتی را در دفاع از دولت یادآوری کنم؛البته از حماسه مردم ایران در برگزاری  انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری  و  پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا  تشکرکنم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی افزود:در این برهه از زمان شما با رأی قاطع مردم و تنفیذ حکم توسط مقام معظم رهبری،رئیس جمهور همه آحاد ملت اعم از اصلاح طلب،اصولگرا، شیعه و سنی و اقلیت‌های مذهبی هستید؛بنابراین هدف فقط خدمت صادقانه به مردم باید باشد.

وی تأکید کرد:به فرموده پدر بزرگوارم شهید هزارجریبی ؛انسان رفتنی است اما با ایجاد لذت در سایه خدمت به مردم باید ماندگار بماند.آقای دکتر روحانی از زحمات جنابعالی و وزرای دولت در دوره پیش تشکر و قدردانی دارم.

هزارجریبی ادامه داد:در دولت قبل وزرا زحماتی را متحمل شدند؛اما در حوزه صنایع تبدیلی و حمایت از تولید اقدامات قابل قبولی صورت نگرفته و موفقیت‌ها چندان نبود؛بنابراین دولت باید برای 4 سال آینده برنامه‌های منسجمی را دراین زمینه درنظر بگیرد؛یعنی جلوگیری از قاچاق کالا،ارز که خواسته اصلی نمایندگان مجلس است و مبارزه با مافیای اقتصادی به صورت سازمان‌یافته و ریشه‌دار نیز باید مد نظر قرار گیرد.

توجه به اشتغال پایدار فارغ التحصیلان و جوانان که دغدغه مردم است

این نماینده مردم در مجلس دهم با ابراز تشکر از اجرای طرح تحول سلامت افزود:در حوزه اجتماعی نیز باید به مسائلی توجه کرد به عنوان مثال توجه به اشتغال پایدار فارغ التحصیلان و جوانان که دغدغه مردم است؛بنابراین امیدواریم کابینه جدید راهبرد توسعه‌ای آینده جوانان را به شکل قابل قبول‌تری رقم بزند.همچنین به کارگیری زنان و جوانان و ظرفیت اقوام در ارکان اجرایی کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد:البته در حوزه فرهنگی نیز توجه به NGOها و سازمان‌های مردم نهاد نیز باید در دستور کار قرار گیرد.همچنین با استفاده از نخبگان در جامعه هنرمندان می‌توان پیشرفت هایی را برای کشور حاصل کرد؛البته در حوزه سیاست داخلی برابری عدالت در توجه به قومیت‌ها اعم از عرب،ترک، ترکمن، بلوچ، کرد و لر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

توازن در عدالت و تقسیم ثروت در همه نقاط کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است

هزارجریبی گفت:توازن در عدالت و تقسیم ثروت در همه نقاط کشور نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است اما در استان‌های حاشیه‌ای فقر و بیکاری بیداد کرده و از وزرای جدید تقاضا دارم پس از رأی اعتماد به وعده‌های داده شده خود عمل کنند.

وی با ابراز تشکر از وزیر امور خارجه و تیم دیپلماسی برای افزایش مراودات خارجی و حل مشکلات سیاست خارجی افزود:در حوزه امنیت ملی و توان دفاعی به طور حتم تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و امیدواریم در سال‌های آینده نیز پیشرفت‌هایی در این زمینه از سوی نیروهای امام زمان(عج)و وزارت دفاع، انتظامی و نظامی صورت گیرد.

عدم تناسب آموزش با نیازهای کشور یکی از مهمترین مشکلات امروز جامعه است/محیط زیست امانتی است در دست مردم

این نماینده مردم در مجلس دهم با ابراز تأسف از وجود برخی مشکلات در حوزه علم، آموزش و فناوری تصریح کرد:عدم تناسب آموزش با نیازهای کشور یکی از مهمترین مشکلات امروز جامعه است به عنوان مثال در بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها نیروها به صورت تخصصی جذب نشدند و در حال حاضر باید نیروهای تخصصی در دستگاه‌ها جذب شوند؛ولی به دلیل نبود اعتبار و منابع لازم این اقدام صورت نمی‌گیرد.

هزارجریبی تصریح کرد:در حوزه محیط زیست باید گفت که این حوزه امانتی است در دست مردم و باید آن را به دست آیندگان سپرد.اما متأسفانه برداشت های بی رویه از جنگل ها در شمال کشور چه فجایعی را به بار آورده است.

این نماینده مردم در مجلس گفت:از همه مردم و قوای سه‌گانه و دستگاه‌ها و نهادهای دیگر تقاضا دارم در کشتی جمهوری اسلامی ایران یک صدا و یک دل زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران از دولت دفاع کنیم./خبرگزاری خانه ملت


http://www.caspiankhabar.com/6984



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96