اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان

به سمت الکترونیکی شدن گام بر می‌داریم/ وقتی هزینه تخلف کمتر از راه‌های قانونی می‌شود!
رئیس سازمان نظام مهندسی گلستان گفت: سازمان نظام مهندسی گلستان به سمت الکترونیکی شدن قدم بر می‌دارد.

رئیس  سازمان نظام مهندسی گلستان  گفت:سازمان نظام مهندسی گلستان به سمت الکترونیکی شدن قدم بر می‌دارد و فاز نخست آن مهرماه سال جاری اجرایی می شود.

به گزارش کاسپین‌خبر ،  احمد تجری  عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:سازمان نظام مهندسی گلستان با ۹ هزار عضو بزرگ‌ترین جامعه تخصصی در سطح استان را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: از بهمن‌ماه سال قبل استارت الکترونیکی شدن نظام مهندسی را زدیم و با نمایندگان مربوط به بانک‌ها جلساتی برگزار کردیم.

تجری اظهار کرد:تحویل مدارک و پرداخت‌های الکترونیک در فاز نخست از نیمه مهر ماه سال جاری به شکل الکترونیکی اجرایی می شود.

تجری گفت:مهم‌ترین وظیفه سازمان نظام مهندسی اجرای  مقررات ملی ساختمان  بوده و از سال ۷۵ قانونی برای حضور ناظر در ساختمان‌ها تصویب شده است.

وی افزود:یکی از مشکلات ما ساخت و سازهای غیرمجاز بوده و کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به چنین ساختمان‌هایی است که نه طراح و نه ناظری داشته باشد.

تجری با بیان اینکه بیش‌ترین آمار تخریب در زلزله‌ها مربوط ساختمان‌هایی است که بدون مجوز ساخته می‌شوند، اظهار کرد:متأسفانه جریمه‌ای که برای کار غیرمجاز در نظر گرفته می‌شود کمتر از مقداری است که فرد باید در مسیر گرفتن پروانه از نظام مهندسی و...هزینه کند.

رئیس نظام مهندسی گلستان گفت:شرایطی فراهم‌شده که هزینه تمام‌شده کار غیرقانونی کمتر از کار قانونی است و این باعث شده افراد مسیر غیرقانونی را انتخاب کنند.

تجری با بیان اینکه حضور مجری ذیصلاح برای ساخت ساختمان ضروری است، اظهار کرد:هنوز پروانه‌ای بدون مجوز مجری ذیصلاح از سوی شهرداری گرگان صادر نشده است و چنانچه صادر شود تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ساختمان یک سرمایه ملی است، اظهار کرد:حجم گردش مالی که در حوزه صنعت ساخت‌وساز اتفاق می‌افتد چندین برابر کل بودجه عمرانی استان است.

تجری اظهار کرد:باید با کمک شما خبرنگاران و اصحاب رسانه زمینه‌ای فراهم شود تا به تمام افراد جامعه و مسئولین اطلاع دهیم که به سازمان نظام مهندسی به چشم یک محصول تخصصی دیده شود.

تجری از برگزاری انتخابات روسای دفاتر نظام مهندسی ساختمان در خردادماه سال جاری خبر داد و گفت:بر اساس آئین نامه و بخشنامه‌ای که به استان‌ها شده بود می‌توانستیم شهرهایی که زیر ۱۰۰ یا ۵۰۰ نفر مهندس دارای پروانه اشتغال دارند را به صورت انتصابی عمل کنیم اما مسیر را به سمت انتخابات پیش بردیم تا خود مهندسان انتخاب کنند چه افرادی در این دفاتر مشغول به کار شوند.

لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت مهندسی در گستان

رئیس سازمان نظام مهندسی گلستان گفت:در استان ظرفیت بالای مهندسی داریم که برخی در سیستم های دولتی، دانشگاهی و...مشغول به کار هستند اما باید برنامه‌ریزی کنیم و از حضور این مهندسان حداکثر استفاده را ببریم.

تجری گفت:با دستور استاندار و معاونت عمرانی استاندار امروز در تمام کارگروه‌های تخصصی استان سازمان نظام مهندسی دارای نماینده بوده و زمینه ارائه نکته نظرات فراهم شده است.

وی افزود:تفاهم‌نامه‌ای تحت عنوان تفاهم‌نامه ایمنی به امضای پنج دستگاه راه و شهرسازی گلستان، دفتر شهری استانداری، اداره کل کار و تعاون و سازمان نظام مهندسی رسیده است./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6955



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96