اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



با حضور رئیس سازمان بهزیستی

نخستین خانه امن زنان خشونت‌دیده در استان گلستان راه‎اندازی شد
مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: نخستین خانه امن زنان خشونت‌دیده در استان گلستان صبح امروز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در گرگان افتتاح شد.

 مدیرکل بهزیستی استان گلستان  گفت:نخستین خانه امن زنان خشونت‌دیده در استان گلستان صبح امروز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در گرگان افتتاح شد.

به گزارشکاسپین خبر،  ابراهیم غفاری  در آئین افتتاح نخستین خانه امن زنان خشونت دیده در استان گلستان اظهار داشت:این خانه نخستین خانه‎امنی است که در استان گلستان برای زنان خشونت دیده در نظر گرفته شده است.این خانه امن و پناهگاهی برای این زنان است و درصددیم با اقداماتی که انجام می‎شود در مسیر حل مشکلات این زنان تا جایی که بتوانند وارد جامعه شوند اقدام کنیم.

وی افزود:پذیرش این بانوان خشونت دیده از طریق مراجعین بهزستی و معرفی مراجعه قضایی انجام می‎شود و خدمات مددکاری، حقوقی، روانشانسی و امدادی در این مراکز انجام می‎شود.در این مراکز بانوانی که با فرزند پسر زیر 12 سال نیز باشند، پذیرش می‎شوند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه این نخستین خانه در استان گلستان، یادآور شد:با توجه به میزان پذیرش و آمار نسبت به افتتاح این مراکز اقدام می‎کنیم و سازمان بهزیستی پیش از این با اورژانس اجتماعی و تماس 123 مداخلات اجتماعی داشت.

وی گفت:زنان آزار دیده با تماس 123 می‎توانند از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‎مند شوند و همکاران ما در محل حضور پیدا می‌کنند و زنان زیادی را ناچار در مراکز قرنطینه بیاوریم و خدمات ارائه دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان افزود:100 میلیون تومان برای هر خانه امن در نظر گرفته می‎شود و این خانه امن در گلستان ظرفیت 5 نفر عمومی است و 2 نفر با کودک است و اگر نیاز باشد گسترش پیدا می‎کند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/6911



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96