اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس کل دادگستری گلستان مطرح کرد

تلاش دادگستری گلستان برای ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیکی/ همه مردم استان در سامانه «ثنا» ثبت‌نام کنند
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تا پایان امسال۸۰ درصد اوراق قضایی در استان به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شود.

 رئیس کل دادگستری گلستان گفت:تا پایان امسال۸۰ درصد اوراق قضایی در استان به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شود.

به گزارشکاسپین خبر، هادی هاشمیان اظهار داشت:هم‌اکنون، 35 درصد اوراق قضایی به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود که تا پایان امسال این میزان به 80 درصد می‌رسد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:با ثبت نام افراد در سامانه ثنا، اوراق قضایی مانند اخطاریه، احضاریه و ابلاغیه به صورت"الکترونیکی"به حساب کاربری طرفین پرونده ارسال می‌شود.

وی افزود:در روش قبلی مامور برگه ابلاغ را به منزل طرفین پرونده می‌برد، که احتمال مطلع نشدن فرد از تاریخ و ساعت دادگاه و در نتیجه تجدید وقت به علت حضور نیافتن آنان در محکمه وجود داشت.

هاشمیان افزود:افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش تجدید وقت پرونده‌‌ها و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌‌ها از اهداف راه‌‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثنا در استان گفت:سامانه ثبت نام الکترونیکی(ثنا)از آذر سال گذشته در استان فعال شده است و تاکنون 48 هزار و 648 نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:بهتر است همه مردم چه افرادی که در محاکم قضایی پرونده دارند و چه افرادی که ندارند، با مراجعه به نشانی www.sana.adliran.ir ثبت‌نام کنند.

پرداخت 25 میلیارد ریال خسارت دیه از صندوق بیت المال در سال 95

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به پرداخت 25 میلیارد ریال خسارت دیه از صندوق بیت‌المال، گفت:این دیه برای جرائم مالی غیرعمد به 38 نفر پرداخت شد و یک میلیارد ریال هم به 22 نفر از افرادی که در اثر وقوع جرم، خسارت دیده‌اند پرداخت شد./ روابط عمومی دادگستری استان


http://www.caspiankhabar.com/6725



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96