اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



روز قدس؛ نماد مبارزه با استکبار و نظام سلطه

راهپیمایی روز جهانی قدس درغرب گلستان
 راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همزمان با سراسر کشور در شهرستان کردکوی ، بندرگز ، گمیشان و بندرترکمن واقع در غرب استان گلستان با حضور اقشار مختلف مردم روزه دار برگزار شد.

  راهپیمایی روز جهانی قدس  در  آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  و همزمان با سراسر کشور در شهرستان  کردکوی  ،  بندرگز  ،  گمیشان  و  بندرترکمن  واقع در  غرب استان گلستان  با حضور اقشار مختلف مردم روزه دار برگزار شد.

به گزارشکاسپین خبر، در راهپیمایی روز جهانی قدس در بندرترکمن که از ساعت 11 امروز آغاز شد، مردم شهرستان درحالی که تصاویر امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و پارچه نوشته هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از سران استکباری را به همراه داشتند، به سمت مصلی های شیعه و سنی حرکت کردند.

راهپیمایان شیعه و سنی این شهرستان همچنین با سر دادن شعارهایی خواهان پایان اشغالگری سرزمین اسلامی فلسطین و آزادی قدس شریف شدند.

دراین راهپیمایی علاوه بر اقشار مختلف مردم ،فیروزی فرماندار ،حجت الاسلام منصوری امام جمعه اهل تشیع، آخوند اونق و آخوند کر امامان جمعه اهل سنت بندرترکمن و جمعی از روحانیون شیعه و سنی منطقه نیز حضور داشتند.

حضور ماهیگیران، کشاورزان و دیگر اقشار منطقه از قوم های ترکمن ،فارس ،سیستانی ،ترک و گیلکی در این راهپیمایی جلوه های زیبایی به وحدت مردم این شهرستان داده بود.

امام خمینی(ره)در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان«روز جهانی قدس»نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

نظیر این راهپیمایی در شهرستان های کردکوی، بندرگز و گمیشان با حضور گسترده مردم و مسئولان و روحانیون برگزار و شرکت کنندگان در محل مصلی های این منطقه تجمع کردند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/6700



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96