اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان خبر داد:

افزایش ۱۰۱ درصدی کشف مواد مخدر در گلستان
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان از افزایش ۱۰۱ درصدی کشف مواد مخدر در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته خبر داد.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان  از افزایش ۱۰۱ درصدی  کشف مواد مخدر  در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارشکاسپین خبر،  شعبان غربا  در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد:در مدت ۷۰ روزی که از سال ۹۶ گذشت، در مجموع دو تن و ۵۴۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۱ افزایش داشته است.

وی افزود:از این آمار کشف‌شده مقدار دو تن و ۵۲۳ کیلوگرم مواد سنتی و حدود ۱۴ کیلوگرم و ۹۶۰ گرم مواد مخدر صنعتی بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان اظهار کرد:دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ دو درصد افزایش، دستگیری معتادین ۵۲ درصد و در مجموع ۲۱ درصد افزایش دستگیری عناصر مرتبط با قاچاق مواد مخدر را نسبت به سال ۹۵ شاهد بودیم.

غربا افزود:در بحث اموال توقیفی ۱۲ موتورسیکلت، ۳۷ خودرو و پنج قبضه اسلحه کشفیات ما بوده است.

وی تصریح کرد:در زمینه اجرای طرح پاک‌سازی مواد مخدر ۹۳ کیلوگرم، در بحث کنترل محورهای مواصلاتی ۴۵ کیلوگرم و طرح ارتقای امنیت اجتماعی دو کیلوگرم مواد مخدرکشف کرده‌ایم.

غربا افزود:در استان گلستان به دلیل تعامل نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی روند افزایش کشفیات را شاهد هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی اداره مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد:شناسایی و دستگیری عناصر قاچاق، انهدام باندهای فعال، مقابله با خرده فروشان، جمع‌آوری معتادین پرخطر و...باقدرت در حال پیگیری است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت:در ۴۱ کلانتری استان گلستان مراکز مشاوره پیشگیری از اعتیاد راه‌اندازی شده و با پیگیری‌های انجام‌شده یک مرکز مشاوره هم در گرگان واقع در خیابان ولی‌عصر، عدالت ۱۱ راه‌اندازی شد.

غربا اظهار کرد:یکی از عوامل مصرف مواد مخدر صنعتی تبلیغات ماهواره‌ای فریبنده برای کاهش و افزایش وزن و...است.

کشف بیش از چهار تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سال ۹۵

وی در رابطه با میزان کشف مواد مخدر در سال ۹۵ گفت:در مجموع چهار تن و ۵۵۸ کیلو و ۲۶۴ گرم مواد مخدر در سال ۹۵ کشف شد که نسبت به سال ۹۴ از رشد ۸۰ درصدی برخوردار بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با بیان اینکه تعداد افراد دستگیرشده در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، رشد ۵۲ درصدی داشته است، تصریح کرد:در سال ۹۵، ۴۵ باند مواد مخدر منهدم شده است که این میزان با سال ۹۴ برابری می‌کند.

غربا افزود:در بحث توقیف دستگاه در سال ۹۵ کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال ۹۴ را شاهد بودیم و این در حالی است که در بحث توقیف موتورسیکلت ۶ درصد افزایش و در بحث توقیف اسلحه سه درصد افزایش داشتیم.

وی با اشاره به اجرای عملیات در مناطق آلوده اظهار کرد:در سال ۹۵ تعداد ۷۱۰ فقره عملیات در نقاط آلوده سطح استان گلستان در شورای تأمین تصویب شده است که ۶۸۴ کیلوگرم مواد مخدر از این عملیات ها کشف شد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6631



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96