اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه گرگان:

امام (ره) در قیام ۱۵ خرداد کشور را از سقوط نجات داد
 نماینده ولی فقیه در استان گفت: در جریان قیام ۱۵ خرداد، امام در مبارزات خود کشور، ملت و دین را از سقوط به دره نجات داد. این میراث حضرت امام (ره) است که در دست ما باقی مانده است.

 نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت:در جریان قیام ۱۵ خرداد، امام در مبارزات خود کشور، ملت و دین را از سقوط به دره نجات داد.این میراث حضرت امام(ره)است که در دست ما باقی مانده است.

به گزارشکاسپین خبر،  آیت الله سید کاظم نورمفیدی ، در  خطبه های نماز جمعه گرگان ، با اشاره به خطبه ۱۷۷ نهج البلاغه امیر المومنین، اظهار کرد:هم در قرآن و هم در نهج البلاغه بسیاری از آیات و خطبه ها به خدا شناسی و توحید اشاره داشته است.انسان باید هم خدا را بشناسد و هم به توحید معتقد باشد.انسان باید ایمان راستین به وحدانیت خداوند داشته باشید و این مساله در تمام شئون زندگی انسان اثر می گذارد.

وی افزود:امیر المومنین درخطبه های نهج البلاغه خدا را با صفات مختلف برای ما معرفی می کند.ما وقتی مشغول کاری می شویم نمی توانیم به مسئله دیگر توجه کنیم برای اینکه محدود هستیم و اندازه مشخصی داریم.اما وجود خدای متعال نامحدود است و در آن واحد تمام عالم از ذره و تا کهکشان زیر نظر ایشان است.

 امام جمعه گرگان  اظهار کرد:خدا را هیچ چیز به خودش مشغول نمی کند.گذر زمان همه موجودات مادی عالم را تغییر می دهد، جوان را پیر و نو را کهنه می کند.اما زمان خدا را تغییر نمی دهد در حالی که زمان بسیاری از چیزها را تغییر می دهد.خداوند همه جا هست و حد و اندازه ندارد اما انسان وقتی در جایی هست در جای دیگری نمی تواند باشد چراکه انسان محدود است.

وی بیان کرد:موجود محدود نمی تواند نسبت به وجود نامحدود احاطه پیدا کند.در این عالم از ذره خاک گرفته تا قله افلاک خداوند بر همه چیز عالم است.حتی تمام قطرات آبی که در عالم وجود دارد از نظر خداوند پنهان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد:روزی فرا می رسد که تمام کارهای که در این دنیا انجام داده‌ایم همه علنی می شود.خوش به حال آن ها که میدان عمل نیکشان گسترده است.

امام جمعه گرگان در خطبه دوم نماز هم گفت:یکی از چیزهای که در ماه رمضان مورد تاکید رسول خدا(ص)قرار گرفته این است که انسان های مومن به یاد فقرا باشند و در همین راستا افطار دادن بسیار ثواب دارد.

وی بیان کرد:افرادی بودند به پیامبر عرض کردند که نمی توانیم افطار بدهیم اما ایشان فرمودند حتی اگر توانستید یک نیه خرما افطار بدهید.

سعودی ها مردم یمن را محاصره اقتصادی قرار داده اند

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:امروز مردم بسیاری در اطراف عالم خصوصا یمن شدیدا گرفتار هستند و در محاصر اقتصادی و غذا قرار گرفته اند.بسیاری از کودکان هم از بی غذایی دچار بیماری و مرگ و میر می شوند.اخیرا در یمن بسیاری از مردم به علت بیماری ها و جنگ دچار وبا شدند.آن ها بیش از دو سال است که مورد حمله آل سعود قرار گرفته اند و دارند از جنگ و وبا از بین می روند.شماره حسابی به عنوان افطار برای مردم شیعه یمن در نظر گرفته شده که هم کمک شما است و هم برای آن ها افطار است و به نظر می رسد بهترین ثواب برای مومنان روزه دار باشد.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد:هفته آینده روز ۱۴ خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)است.امام عزیز و بزرگوارمان را نه فقط ملت ایران بلکه همه عالم و مسلمانان به عنوان یک شخصیت ممتاز کم و بیش آشنایی دارند.

وی ادامه داد:ایشان از نظر علمی از جایگاه بلندی برخوردار بود.ا از اول جوانی مشغول تهذیب نفس و باز کردن زنجیر های تعلقات مادی از دست و پای خود بود.او از انسان هایی بود که جز به بندگی خدا زنجیر تعلقی به دست و پای او بسته نشده بود و همین باعث شده بود برای دفاع از دین خدا هر سختی را تحمل کند.

امام(ره)در دفاع از دین هیچ کوتاهی نمی کرد

وی اضافه کرد:از خصوصیات امام این بود که ایشان زمان شناس و درد شناس بود و در دفاع از دین خدا در هیچ زمینه ای کوتاهی نمی کرد.ایشان در زمانی که احساس می کرد دین مورد تعرض قرار گرفته است وارد میدان شد و خطرات را خرید و این کار فقط برای دفاع از دین بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد:وقتی امام روز ۱۳ خرداد سخنرانی کرد، شبانه امام را گرفتند که در بخشی های مختلفی از کشور قیام های صورت گرفت.در جریان قیام ۱۵ خرداد، امام در مبارزات خود کشور، ملت و دین را از سقوط به دره نجات داد.این میراث حضرت امام(ره)است که در دست ما باقی مانده است.تجلیل از یک شخصیت بزرگ بر ملت ما لازم است.جریان ارتحال حضرت امام(ره)هم چیز عجیبی است.امام برای ۱۵ خرداد عزای عمومی اعلام کرد و فوت ایشان هم همزمان با این حادثه است.خداوند متعال این انقلاب و این کشور را تا ظهور ولی عصر از توطئه محفوظ بدارد.

وی در پایان، خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و فلسفه روزه را هم تقوای الهی دانست./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6629



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96