اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان خبر داد:

واحد آب شیرین کن 25 مگاواتی در استان گلستان احداث می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از احداث واحد آب شیرین کن 25 مگاواتی در گلستان توسط گروه سرمایه گذاری مپنا خبر داد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان  از  احداث واحد آب شیرین کن 25 مگاواتی در گلستان  توسط گروه سرمایه گذاری مپنا خبر داد.

به گزارشکاسپین خبر،  حسینقلی قوانلو  در جلسه مسئولین دستگاههای اجرایی استان با کارشناسان گروه صنعتی مپنا گفت:دولت در برنامه ششم توسعه مکلف به تامین 10000 مگاوات برق از محل احداث و راه اندازی واحدهای آب شیرین کن در سطح کشور بوده و از اینرو استان گلستان نیز برای احداث یک واحد آب شیرین کن 25 مگاواتی در فاز نخست و توسعه آن در مراحل بعد مصمم است.

وی افزود:استان گلستان با توجه به مشکلات کم آبی و مشکلات برق نیاز به راه اندازی واحد آب شیرین کن داشته و با توجه به سوابق و تجربیات گروه سرمایه گذاری مپنا مقرر است تا این گروه نسبت به احداث و راه اندازی یک واحد 25 مگاواتی در نزدیکی دریای خزر در منطقه گمیشان اقدام کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد:با دستورات استاندار و رایزنی های صورت گرفته مشکلی از بابت واگذاری زمین به این مجموعه جهت راه اندازی واحد آب شیرین کن وجود نداشته و ما امیدواریم هر چه سریعتر با انجام مطالعات زیست محیطی توسط گروه مپنا و تعیین دقیق مکان اجرای پروژه، کلنگ احداث این واحد به زمین زده شود.

این جلسه با حضور روسا و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل محیط زیست، ادره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت آب منطقه ای، شرکت آب و فاضلاب شهری، شرکت گاز، شرکت برق منطقه ای شرکت شهرکهای صنعتی، امور اراضی و شیلات استان برگزار شد.

در این جلسه بر مسائل مختلفی از جمله تعیین متقاضی و مدل قرارداد خرید آب و برق قبل از شروع عملیات اجرایی، برنامه استان جهت مطالعات زیست محیطی در محدوده سایت مورد نظر برای اجرای طرح، امکان دسترسی مناسب به عمق 5 متری دریا در فاصله قابل قبول از ساحل، در نظر گرفتن زمین با شرایط و بستر سازی مناسب به مساحت حدود 4 هکتار با امکان فضای توسعه، امکان تامین گاز به فشار 32 بار و دبی 7500 متر مکعب بر ساعت در فاصله مناسب از سایت مورد نظر، وجود شرایط و امکان اتصال به پست برق 20/63 کیلو ولت در فاصله مناسب و وضعیت فعلی و برنامه آتی شبکه انتقال و توزیع آب محلی و پروژه های توسعه ای بحث و تبادل نظر شد./  سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان


http://www.caspiankhabar.com/6625



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96