اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرمانده انتظامی گلستان:

مشکلی در تامین امنیت حادثه معدن آزادشهر ایجاد نشد
فرمانده انتظامی استان با اشاره به انتقادهای غیرمسئولانه برخی مقامات استانی نسبت به عملکرد پلیس در حادثه معدن آزادشهر، گفت: مشکلی در تامین امنیت حادثه معدن آزادشهر ایجاد نشد.

 فرمانده انتظامی استان گلستان  با اشاره به انتقادهای غیرمسئولانه برخی مقامات استانی نسبت به  عملکرد پلیس در حادثه معدن آزادشهر ، گفت:مشکلی در تامین امنیت حادثه معدن آزادشهر ایجاد نشد.

به گزارشکاسپین خبر، سردار علی‌اکبر جاویدان در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در حادثه معدن ذغال سنگ آزادشهر، وظیفه نیروی انتظامی در چنین حوادثی را تنها تامین نظم و امنیت در حوزه انتظامی و ترافیکی دانست.

فرمانده انتظامی استان، از اقدامات موثر پلیس در نخستین لحظات وقوع این حادثه دلخراش خبر داد و گفت:برابر مستندات موجود، نخستین یگانی که خود را به محل حادثه رساند و به کمک حادثه دیدگان شتافت، فرمانده انتظامی بخش چشمه‌ساران و فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر بوده است.

سردار جاویدان ادامه داد:پس از اطلاع از وقوع حادثه به عنوان نخستین مدیر لایه یک استانی خود را به محل حادثه رسانده و ضمن انعکاس شرایط به صورت تلفنی به استاندار، نظرات وی دریافت و اقدامات لازم انجام شد.

به کارگیری نیروهای یگان ویژه و بهداری ناجا برای کمک به حادثه دیدگان

وی ادامه داد:به لحاظ عمق فاجعه و لزوم انجام اقدامات خاص انتظامی و خدمات رسانی و مردم یاری، پلیس های تخصصی از جمله یگان ویژه و رده های پشتیبانی مانند بهداری ناجا با امکانات و تجهیزات لازم در محل استقرار یافته و ضمن انجام وظیفه ذاتی به کمک حادثه دیدگان شتافته و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

فرمانده انتظامی استان، وضعیت نظم و امنیت ترافیکی و انتظامی محل و محدوده حادثه و مسیر های ترددی را از لحظه وقوع تا خاتمه عملیات مناسب ارزیابی و بیان کرد:در طول مدتی که شرایط بحرانی بود(حدودا یک هفته)، حتی یک حادثه ترافیکی یا یک مسئله امنیتی به وجود نیامد و بستر مناسب انتظامی و امنیتی برای انجام فعالیت های امداد و نجات از سوی همه گروه ها، دستگاه ها و نهاد ها فراهم بوده است.

وی اقدامات و فعالیت های نیروی انتظامی را بر پایه تعامل و همکاری با سایر سازمان ها و نهادها عنوان و اظهار کرد:بدور از هر گونه اظهار نظر شخصی و جانب داری خاص باید پذیرفت که مدیریت میدانی بحران ضعیف بود.چرا که بدیهی ترین موضوع که استقرار اتاق بحران و برگزاری جلسات هماهنگی و عملیاتی بود تشکیل نشد و مدیر واحدی در صحنه، این مسئولیت را نپذیرفت که محور اداره امور باشد و بتواند مدیریت واحد و انسجام لازم را ایجاد کند.این موضوع موجب شد هم افزایی و تعامل مطلوب بین بخشی حاصل نشود و بعضا تضادها و اشکالاتی هم ظهور و بروز پیدا کند.

فرمانده انتظامی گلستان افزود:به دلیل وحدت مدیریت و انسجام بخشی و انجام بهینه امور، اینجانب از سوی استاندار و رئیس شورای تامین به عنوان فرمانده و مدیر میدانی انتخاب شدم و بلافاصله با تشکیل مرکز فرماندهی و مدیریت و برگزاری جلسات هماهنگی و عملیاتی با نهادها و دستگاه های ذیربط، امور محوله را پیگیری کردم که به فضل الهی و کمک همه گروه های کارگری، فنی، نهادهای امدادی و نظامی و...ماموریت به درستی تا تخلیه و انتقال کلیه اجساد و تعیین هویت جان باختگان و تحویل آنها به خانواده ها ادامه داشت و این ماموریت سخت با عادی شدن وضعیت بدون هرگونه مسئله امنیتی خاتمه یافت.

سردار جاویدان با اشاره به برخی اظهار نظر های غیر منطقی و غیر واقعی از سوی برخی مسئولان تصریح کرد:پلیس خادم ملت بزرگ ایران است و این اظهار نظرها چه مثبت و چه منفی تاثیری در عملکرد ناجا نداشته و نمی تواند کوچکترین مانعی در ارائه خدمات صادقانه به مردم شریف و ولایتمدار ایجاد کند.

وی خدمت به مردم را افتخاری بزرگ برای مجاهدان فی سبیل الله دانست و گفت:خدمت پلیس برای رضایت خدا و خلق خداست و برخود وظیفه می دانیم تا پای جان از مال، آبرو و جان مردم حفاظت کرده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد./  پایگاه خبری پلیس


http://www.caspiankhabar.com/6612



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96