اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان:

افزایش اشتغال ناقص در گلستان/ مشارکت اقتصادی 38/2 جمعیت فعال در گلستان
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه از افزایش اشتغال ناقص در استان خبر داد و گفت: مشارکت اقتصادی جمعیت فعال استان در سال گذشته 38/2 بوده است.

 معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گلستان  از افزایش اشتغال ناقص در استان خبر داد و گفت:مشارکت اقتصادی  جمعیت فعال استان  در سال گذشته 38/2 بوده است.

به گزارشکاسپین خبر،  مهدی ملاغلامعلی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد:زمانی که افراد کمتر از 44 ساعت در هفته کار می‎کنند و به دنبال کار بیشتری هستند این مورد اشتغال ناقص نامیده می‌شود.

وی تصریح کرد:متأسفانه اشتغال ناقص در استان گلستان زیاد است و در برخی فصول شاهد افزایش چشمگیر اشتغال ناقص در استان هستیم.

وی ادامه داد:28/8 درصد شاغلین در بخش کشاورزی، 25/4 در بخش صنعت و 45/8 در بخش خدمات فعال هستند و 19/7 از جمعیت شاغلین استان اشتغال ناقص دارند.

12/6 نرخ بیکاری در گلستان 

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گلستان با اشاره به نرخ بیکاری در گلستان گفت:بر اساس تعریف سازمان بین‎المللی کار، هر فردی که در هفته گذشته حداقل یک ساعت کار کرده باشد به عنوان شاغل محسوب می‎شود بر این اساس نرخ بیکاری گلستان در سال گذشته 12/6 بوده است.

ملاغلامعلی در ادامه با اشاره به محوریت همایش ملی روز جمعیت در سال جاری گفت:همایش ملی روز جمعیت با محوریت توانمندسازی جمعیت سن کار برگزار خواهد شد در این راستا طرح آمارگیری نیروی کار به صورت فصلی و نمونه‎ای در کل کشور اجرا و نتایج به صورت فصلی منتشر خواهد شد.

وی جمعیت استان گلستان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 را یک میلیون و 868 هزار و 819 نفر اعلام کرد و گفت:استان گلستان با سهم 2/33 درصدی جایگاه چهاردهم را از نظر جمعیت در کشور دارد در واقع گلستان از نظر رشد جمعیت(متوسط رشد سالیانه 1/01 در بین دو سرشماری 1390 تا 1395)در جایگاه نوزدهم کشور قرار گرفته است.

نرخ منفی رشد جمعیت در بندرگز و مینودشت

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گلستان با اشاره به استان‎هایی که از لحاظ جمعیت بیشترین و کمترین جمعیت را دارا هستند، افزود:استان تهران با 13 میلیون و 267 هزار و 637 نفر معادل 16/60 درصد بیشترین جمعیت کشور را به خود اختصاص داد و استان ایلام با 580 هزار و 158 نفر معادل 0/73درصد کمترین جمعیت در بین استان‌های کشور را دارا هستند.

ملاغلامعلی بالاترین نرخ رشد جمعیت در بین شهرستان‌های گلستان را مربوط به بندر ترکمن با 1/9 درصد عنوان کرد و گفت:پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت مربوط به بندرگز با نرخ رشد منفی 0/08-درصد است البته نرخ رشد جمعیت در شهرستان مینودشت نیز منفی 0/05-درصد است.

وی اذعان کرد:گرگان با 480 هزار و 541 نفر معادل 25/71 درصد، پرجمعیت‌ترین شهرستان و بندرگز با 46 هزار و 130 نفر به عنوان کم‌جمعیت‌ترین شهرستان گلستان است./فارس


http://www.caspiankhabar.com/6595



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96