اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده ولی فقیه در گلستان:

اخلاق علما تاثیر زیادی در ترویج مسائل دینی دارد
نماینده ولی فقیه در استان گلستان یکی بودن گفتار و رفتار علما را بسیار مهم دانست و گفت: اخلاق علما تاثیر زیادی در ترویج مسائل دینی بین مردم و جامعه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان یکی بودن گفتار و رفتار علما را بسیار مهم دانست و گفت:اخلاق علما تاثیر زیادی در ترویج مسائل دینی بین مردم و جامعه دارد.

به گزارشکاسپین خبر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر جمعه، در دیداری با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان و جمعی از علمای استان، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد:خداوند به همه توفیق دهد بتوانیم از این ماه عزیز بهره لازم را ببریم.

وی افزود:روحانیت و علما جایگاه بسیار بالایی دارند و هیچ جایگاهی در جامعه شاید به اندازه جایگاه عالمان دین وجود نداشته باشد.

 امام جمعه گرگان بیان کرد:یک پزشک شاید بیماری یا جان انسان را نجات می دهد اما علما و روحانیون با حقیقت، جان و دل انسان سر و کار دارند و اگر خدا توفیق دهد امیدوارم بتوانیم فضائل اخلاقی، روابط اجتماعی، دین و ایمان مردم را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر این که نجات ایمان مهمتر از نجات جان است، ادامه داد:همان مسئولیتی که بر دوش انبیاء بوده خدا بر دوش علما هم قرار داده، لذا باید جایگاه خود را تشخیص دهیم و بدانیم جامعه از ما چه می خواهد.

نخستین وظیفه علما تبلیغ دین است

آیت الله نورمفیدی وظیفه اول انبیاء و علما را تبلیغ دین عنوان و تصریح کرد:انبیاء از خداوند مطالب را برای تبلیغ می گرفتند و ما از کتب و روایات دین را تبلیغ می کنند.

وی اضافه کرد:البته کار انبیاء فقط این نبود که آخرت مردم را مد نظر قرار دهند، بلکه دنیای مردم و جامعه هم برای آن ها مهم بود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:در روایتی از پیامبر بزرگوار اسلام آمده است، مومن همت بالا و بزرگی دارد و هم به دنیا و هم به آخرت مردم باید توجه کرد.

وی گفت:آن چه می تواند تاثیر حرف های ما را بیشتر کند این است که حرف و عمل ما یکی باشد.اگر می گوییم غیبت حرام است نباید به آن مبتلا شد.غیبت یک گناه فردی است ولی مهمتر آن است که ما راه غیبت را برای مردم آسان می کنیم و این گناه بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان بیان کرد:اخلاق علما بسیار مهم است.مردم بیش از آن که از گفتار ما تاثیر بگیرند از اخلاق ما متاثر می شوند.بزرگان دین بر مساله اخلاق تاکید بسیار داشته اند.

وی ادامه داد:امروز جامعه با پیشرفت وسایل ارتباطی تغییر کرده و افراد بسیاری از مسائل را می دانند لذا باید در گفتار خود مراقب باشیم و از اظهار نظرهای بی دفاع خودداری کنیم زیرا شان روحانیت را پایین می رود.

آیت الله نورمفیدی ابراز امیدواری کرد خداوند در ماه رمضان توفیق دهد ارتباط معنوی مردم را با خداوند تقویت کنیم.

وی با بیان این که اثر اخلاق بیش از هر علمی است، گفت:در گذشته عالمی داشتیم که علم زیادی نداشت ولی به خاطر اخلاق در رده علمای برجسته ای بود که از نظر علمی رتبه های بالایی داشتند.

امام جمعه گرگان گفت:باید از خداوند بخواهیم ما را در این مسیر همراهی و کمک کند.اگر رابطه ما با خدا خوب باشد خداوند هم دست ما را خواهد گرفت./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6588



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96