اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

سند 2030 منطبق با ارزش های دینی و اسلامی است
 مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: از دیدگاه اغلب کارشناسان سند آموزشی 2030 که با تلاش و برنامه ریزی دولت آماده شده؛ منطبق با ارزش های دینی و اسلامی است.

  مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان  گفت:از دیدگاه اغلب کارشناسان  سند آموزشی 2030  که با تلاش و برنامه ریزی دولت آماده شده؛ منطبق با ارزش های دینی و اسلامی است.

به گزارش کاسپین خبر،  محمدرضا وطنی  اظهار کرد:یونسکو سند آموزشی غیر الزام آوری را در اختیار همه کشورها قرار داد که وزیر قبلی آموزش و پرورش در اجلاس سراسری با موضوع این سند، اعتراض خود را به برخی محتویات آن اعلام کرد.

وی بیان کرد:جمهوری اسلامی ایران در آن اجلاس اعلام کرد که بخش هایی از این سند با مقررات و ارزش های ایران همخوانی ندارد و اعمال برخی تغییرات را خواستار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود:از آن جایی که این سند الزام آور نبوده و اجرای آن با عنوان'آموزش برای همه'توصیه یونسکو برای فراگیر کردن آموزش ها بود، هیات وزیران با تشکیل کارگروهی خاص تغییرات این سند و بومی سازی آن منطبق با فرهنگ و ارزش های ایرانی اسلامی را در دستور کار قرار داد.

وطنی ادامه داد:پس از برگزاری جلسات کارشناسی زیاد این تغییرات اعمال و چارچوب های اصلی سند بین المللی با آموزه های داخلی، دینی و اسلامی مطابقت داده شد.

وی گفت:این سند 20 آذر ماه سال گذشته رونمایی شد و همه اطلاعات مرتبط با آن در دسترس عمومی قرار گرفت اما متاسفانه عده ای با نزدیک شدن به فضای انتخابات تلاش کردند با سوء استفاده از نسخه بومی شده و همخوان با فرهنگ اسلامی به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن دولت استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد:سخنان هفته گذشته رهبر معظم انقلاب و توصیه های ایشان به دولت در مورد این سند موجب شد سوء استفاده گران از فرمایشات معظم له برای برخوردهای انتخاباتی استفاده کنند.

وطنی ادامه داد:موضوعات مطرح شده در مورد بندهای این سند، کتاب های چاپ شده و برخی مسائل دیگر مستمسکی برای تخریب دولت شده است.

وی گفت:کتابی که عده ای به زغم خود از آن به عنوان سندی برای تخریب دولت استفاده می کنند، هیچ مجوزی برای انتشار ندارد و به صورت غیر قانونی ترجمه و در فضای مجازی منتشر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود:دولت یازدهم دولتی برگرفته از ارزش های والای اسلامی و دینی است و هدفی جز توسعه تعلیم و تربیت بر پایه و اساس دین مبین اسلام ندارد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/6570



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96