اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دبیر ستاد انتخابات:

امکانات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در استان مهیا شد
دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به تهیه ۲۵۰ دستگاه رایانه مخصوص رای‌گیری در استان،گفت: امکانات لازم برای برگزاری انتخابات الترونیک در استان گلستان مهیا شده است.

 دبیر ستاد انتخابات استان گلستان  با اشاره به تهیه ۲۵۰ دستگاه رایانه مخصوص رای‌گیری در استان،گفت:امکانات لازم برای برگزاری انتخابات الترونیک در استان گلستان مهیا شده است.

به گزارشکاسپین خبر،  سیدعلی میرباقر  در جمع مسئولین  کمیته فنی فرمانداری های کل استان گلستان  در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت:انتخابات این دوره از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است و همه تلاش ما این است تا حضور و مشارکت حداکثری صورت گیرد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان گلستان افزود:بر اساس ارزیابی انجام شده پیش بینی میشود در انتخابات این دوره 70 درصد مردم در سطح کشور مشارکت خواهند داشت که در مقایسه با کشور آمریکا که 50 درصد مشارکت دارند جلوتر هستیم.

وی تصریح کرد:شکل دموکراسی و رسیدن به دموکراسی در مسیر انتخابات اتفاق می افتد و کسانی که ساکت و حضور کمرنگ دارند نباید گله مند باشند زیرا از حقوق خود استفاده نکردند.

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان اظهار کرد:در مباحث آموزشی فناوری اطلاعات باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم زیراطی کردن مسیر الکترونیک و نیمه الکترونیک بستگی به آموزش دارد.

وی گفت:باید در روز انتخابات در مدت زمان کوتاه مرحله رای یری مردم طی شود و با توجه به الکترونیکی انتخابات در چهار شهر استان امید داریم بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

انتخابات رایانه‌ای در 8 استان کشور برگزار می‌شود

کاویانی مسئول ستاد رایانه ای و فناوری انتخابات استان گلستان هم در این جلسه اظهار داشت:تعداد 900 دستگاه کامپیوتر از کل استان جهت احراز هویت و آبدایت و آماده سازی به کشور ارسال شد.

مسئول ستاد رایانه‌ای و فناوری انتخابات استان گلستان افزود:در همه استان یک‌هزار و 378 شعب وجود دارد که مکانیزه نیست و با توجه به اینکه تنها به 8 استان این دستگاه‌ها تعلق گرفته و استان گلستان جزء ممتازترین این 8استان بود,تنها 250 دستگاه به ما تعلق گرفت.

وی تصریح کرد:البته تنها به هریک از این 8استان 250 دستگاه تعلق گرفته که در مقایسه با دیگر استانها که از تعداد فرمانداری‌های بیشتری برخوردارند از وضعیت بهتری برخورداریم.

کاویانی تاکید کرد:تاکنون 11 نقطه از استان فاقد آنتن‌دهی هستند و قرار است تهیه لب‌تاپ با فرمانداری‌ها و سیم‌کارت و مودم با استان باشد.

مسئول ستاد رایانه‌ای و فناوری انتخابات استان گلستان گفت:این 250 دستگاه رایانه تنها به 5 شهرستان استان گلستان تعلق گرفته است.

کاویانی اظهار داشت:یک فیلم"موشن گرافیک"با سه کیفیت,تیزر تبایغاتی برای صداو سیما و پوستر به شکل تصاویر که در هریک فرایند انتخابات الکترونیکی شرح داده شده جهت آگاهی مردم توزیع شود.

شعبه تمام الکترونیک و 194 شعبه نیمه الکترونیک در گنبدکاووس فعال می‌شود

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این جمع اظهار داشت؛ در هر شعبه اخذ رای دو کاربر آموزش دیده وجود خواهند داشت و از 274 شعبه اخذ رای در شهرستان گنبدکاووس,80 شعبه تمام الکترونیک و 194 شعبه نیمه الکترونیک خواهد بود.

وی افزود:از تعداد 750 کاربر ثبت نام شده که 160 کاربر در حوزه شهر و 590 کاربر در حوزه روستا هستند.

کریمی تصریح کرد:تست شعبات شهری و روستایی در چند نوبت انجام شده و آنتن دهی تلفن ثابت و همراه نیز صورت گرفته که تا این لحظه دو نقطه روستایی در داشلی برون فاقد آنتن‌دهی هستند.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد:همه اعضای شعب اخذ رای,160 نماینده فرماندار و دیگر هیئت مورد نظر نحوه اخذ رای بصورت الکترونیکی را آموزش دیدند.

وی گفت:دو مشکل در شهرستان وجود دارد یکی اینکه در شهرستان"Dialup"وجود ندارد و در روستاها، 2 روستا فاقد آنتن‌دهی هستند.


http://www.caspiankhabar.com/6543



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96