اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



حدود 39 هزار نفر عوامل برگزاری انتخابات در استان گلستان هستند
 مسئول دبیرخانه ستاد انتخابات استانداری گفت: حدود 39 هزار نفر در بخش های مختلف مسئولیت برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را برعهده دارند.

  مسئول دبیرخانه ستاد انتخابات استانداری گلستان  گفت:حدود 39 هزار نفر در بخش های مختلف مسئولیت برگزاری  دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  و  پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  در این استان را برعهده دارند.

به گزارشکاسپین خبر،  محمود آهنگر  افزود:این تعداد شامل عوامل اجرائی، نظارت، نماینده فرمانداران، کاربران، اعضای هیات نظارت شهرستان و هیات عالی نظارت، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر بخش ها همچون بازرسان هستند.

وی عنوان کرد:یکهزار و 657 شعبه برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تعیین شده و برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یکهزار و 639 شعبه در نظر گرفته شده است.

رئیس گروه انتخابات استانداری گلستان در خصوص کمتر بودن شعبه های اخذ رای شوراها نسبت به ریاست جمهوری گفت:در برخی از روستاهای استان(باتوجه به جمعیت)، انتخابات شوراها برگزار نخواهد شد، اما رای در انتخابات ریاست جمهوری در این مناطق اخذ می شود.

آهنگر یادآور شد:از تعداد شعبات اخذ رای ریاست جمهوری در این استان یکهزار و 84 شعبه روستایی و مابقی شهری هستند که در بخش روستائی 75 شعبه سیار و یکهزار و 9 شعبه ثابت است و از مجموع 573 شعبه شهری در این انتخابات، 28 شعبه سیار و مابقی ثابت هستند.

وی تصریح کرد:در بخش برگزاری انتخابات شوراها، شعبه سیار روستائی نخواهیم داشت.

مسئول دبیرخانه ستاد انتخابات استانداری گلستان؛ تعداد کل شهرها و روستاهای استان را که انتخابات شوراها در آنها برگزار می شود، 30 شهر و 942 روستا عنوان کرد و گفت:از این مجموع در چهار شهر گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرترکمن، انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی خواهد بود، اما انتخابات ریاست جمهوری مانند سایر نقاط کشور به صورت دستی انجام می شود.

وی اضافه کرد:از مجموع شهرهای استان، سه شهر دارای شورای هفت نفره، یک شهر دارای شورای 9 نفره و 26 شهر دارای شورای پنج نفره خواهند بود.

آهنگر افزود:در روستاهای استان، 774 روستا شورای سه نفره و 168 روستا شورای پنج نفره تشکیل می شود.

وی یادآور شد:کل کرسی های شوراهای استان در شهرها 160 کرسی و در روستا سه هزار و 162 کرسی است.

به گفته وی؛ در زمان ثبت نام اولیه از داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع هشت هزار و 487 نفر نام نویسی کردند که یکهزار و 484 نفر در شهرها و هفت هزار و سه نفر در روستاها بودند.

آهنگر در خصوص تعداد نامزدهای نهائی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان گلستان گفت:با توجه به این که لیست نهائی از سوی ستاد انتخابات کشور به فرمانداری ها ابلاغ می شود و باید در قالب یک آگهی آن را اطلاع رسانی کنند، پس از این مرحله، ستادهای شهرستانی لیست نهائی را به تفکیک شهرها و بخش های خود به ستاد استان اعلام خواهند کرد و در مدت 48 ساعت آینده تعداد نهائی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد:از امروز پنجشنبه فرآیند تبلیغات بررسی صلاحیت شوراها براساس تبصره 4 ماده 50 قانون از طریق شورای نظارت شهرستان و شورای عالی استان رسما به فرمانداری ها و بخشداری ها اعلام گردید.

به گفته وی؛ تبلیغات از ساعت 24 شب گذشته آغاز شده و تا 24 ساعت قبل از زمان برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/6542



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96