اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس سازمان بهزیستی در گرگان:

نظام مراقبت‎های اجتماعی در کشور اجرائی شد
رئیس سازمان بهزیستی در گرگان گفت: نظام مراقبت‎های اجتماعی در دولت یازدهم در دستور کار است و ۹ سازمان این طرح را در ۶ استان در دو مقطع تحصیلی به صورت پایلوت در دست اجرا دارند.

 رئیس سازمان بهزیستی  در گرگان گفت:نظام مراقبت‎های اجتماعی در دولت یازدهم در دستور کار است و ۹ سازمان این طرح را در ۶ استان در دو مقطع تحصیلی به صورت پایلوت در دست اجرا دارند.

به گزارشکاسپین خبر، انوشیروان محسنی‎بند‎پی ظهر امروز در دومین  کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان گلستان  اظهار داشت:با تحولات اجتماعی در کشور ما شاهد نگرانی‎هایی در خصوص آسیب‎های اجتماعی بودیم به گونه‎ای که مقام معظم رهبری در این خصوص 4 بار جلسه برگزار کردند.

وی تصریح کرد:مقام معظم رهبری نکات کارشناسی را مورد ارزیابی قرار دادند و بهزیستی کشور با توجه به وظایف و ماموریت‎ها در حوزه اجتماعی نقش استراتژیکی دارد و تقریبا در همه محورهای اجتماعی مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد:در طلاق و بحث زنان سرپرست خانواده، بحث معتادان در مراکز 15 و 16 نقش اصلی و سرپرستی کارگروه‎ها را بهزیستی برعهده دارد.

محسنی‎بند‎پی یادآور شد:نگاه و اعتقاد ما این است که اگر می‎خواهیم اثربخش باشیم باید در مهدکودک‎ها، مدارس و دانشگاه‎ها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه نظام مراقبت‎های اجتماعی در دولت یازدهم در دستور کار است، افزود:9 سازمان این طرح را در 6 استان در دو مقطع تحصیلی به صورت پایلوت در دست اجرا دارند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود:23 بسته مددکاری و 32 بسته مددکاری روانکاوی برای چهار دسته مخاطب کارشناسن، معلمان، دانش‎آموزان و خانواده در دست کار داریم.

محسنی‎بندپی با بیان اینکه در استان یزد آموزش اجباری پیش از ازدواج را پایلوت کردیم، گفت:30 درصد مراجعان برای طلاق کاهش پیدا کرده و میزان طلاق نزدیک به 8 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی به موضوع معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت:الگوی دادگاه درمان‎مدار را در کشور مطرح کردیم و به جای اینکه معتاد به چشم یک مجرم دیده شود به چشم یک بیمار دیده می‎شود.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد:تیمی که برای مقابله با یک بیمار به اعتیاد بکارگرفته می‌شود نیاز است یک تیم کامل با روانکاو و پزشک‌یار باشد و با این رویکرد چنین اقداماتی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی از افزایش مستمری‎های مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت:یک نفره 195 هزار تومان، دو نفره 250 هزار تومان، سه نفر 325 هزار تومان و چهار نفره 418 هزار تومان و پنج نفره 465 هزار تومان افزایش داده است.

محسنی‎بندپی با بیان اینکه میزان 3.4 درصد میزان مستمری‌بگیران بهزیستی افزایش داشته است، افزود:بکارگیری خدمات تخصصی و مداخلات به هنگام در بحران‎های اجتماعی، مشاوره لازم برای مداخلات، پیاده کردن و اجرایی کردن سند کاهش خودکشی از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دادیم.


http://www.caspiankhabar.com/6532



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96