اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل اموراجتماعی استانداری گلستان:

رسانه ها در ایام انتخابات پیگیر حقوق شهروندی مردم باشند
مدیرکل اموراجتماعی استانداری گلستان گفت: رسانه ها در ایام انتخابات پیگیر حقوق شهروندی مردم باشند.

 مدیرکل اموراجتماعی استانداری گلستان  گفت:رسانه ها در ایام انتخابات پیگیر حقوق شهروندی مردم باشند.

به گزارشکاسپین خبر،  عبدالرضا چراغعلی  در نخستین  جلسه کارگروه رسانه و تبلیغات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان  که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد:کشور در بحث شاخص‌های مختلف حوزه اجتماعی وضعیت مطلوبی ندارد و این وضعیت زاییده امسال یا دوسال گذشته نیست بلکه متعلق به سال‌های زیادی است که عواملی چون جنگ، تحریم و...در پیشرفت آن مؤثر بوده است.

وی افزود:امروز در کمال تأسف باید گفت در شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی استان، اتفاق مطلوبی رخ نداده است و این بحران تا اواسط سال ۹۵ ادامه داشت اما از اواسط سال ۹۵ رهبر معظم انقلاب اسلامی مستقیم وارد مسائل مرتبط به آسیب‌های اجتماعی شدند و پس لرزه‌های پیگیری رهبری به گلستان هم رسید.

وی تصریح کرد:با ورود رهبری به این عرصه مدیران با جدیت بیشتری وارد کار شدند و طی یک سال گذشته شاهد وقوع اتفاقات خوبی در این زمینه بوده‌ایم.

چراغعلی گفت:یکی از موضوعاتی که نسبت به آن غفلت شده است بحث پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده که انرژی خاصی برایش گذاشته نشده است.

وی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اصحاب رسانه و قلم آن‌ها نقش به سزایی می‌توانند داشته باشند، افزود:می‌توانیم با تدوین اولویت‌های استان و ارائه موضوعات گفته شده راهکاری در این زمینه ارائه دهیم.

چراغعلی با اشاره به نزدیک شدن به زمان شروع انتخابات شوراهای شهر وروستا اظهار کرد:اصحاب رسانه تلاش کنند در این ایام به معرفی افراد شایسته بپردازند و از معرفی افرادی که توانمندی‌های لازم راندارند بپرهیزند، همچنین نسبت به برجسته سازی شعارهای انتخاباتی هم حقوق شهروندی مد نظر قرار داده و پیگیری کنند.

وی تصریح کرد:رسانه در نزد مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده به گونه‌ای که شاهدیم زمانیکه مردم می‌خواهند نسبت به مطالبه‌ای اقدام کنند هر کجا از مسئولان قطع امید کردند تهدید به رسانه‌ای کردن مطالبه خود می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت:ممکن است در بحث انتخابات، نامزدهای انتخابات شهر و روستاها و یا ریاست جمهوری صحبت‌هایی ارائه کنند و مردم هم باور کنند اما رسانه‌ها می‌توانند با ارائه نظرهای کارشناسی در نقش فیلتر کننده عمل کنند.

رسانه ها می توانند در کاهش دغدغه های رهبری تاثیر گزار باشند

چراغعلی افزود:زمانی که رهبری در مسئله‌ای ورود پیدا می‌کنند یعنی در رابطه با این موضوع کاری خوبی انجام نشده است و رسانه‌ها می‌توانند در زمینه کاهش دغدغه‌های رهبری قدم بردارند.

چراغعلی در پاسخ به خبرنگاری که از تعداد رسانه‌های همراه با ریاست جمهوری در سفر به معدن آزادشهر جویا شد، گفت:از آنجایی که در سفر ریاست جمهوری دیدار مردمی در دستور کار نبوده و قرار شد اقای روحانی تنها برای عرض تسلیت و پیگیری روند اجرای عملیات در معدن آزادشهر حضور یابند.

وی تصریح کرد:تا جایی که من می دانم اطلاع رسانی توسط صدا و سیما بوده و قطعاً روابط عمومی استانداری تمهیدات لازم را اندیشیده است./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6510



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96