اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رسیدگی به 10 هزار فقره پرونده مانده از قبل در محاکم گلستان
رئیس دادگستری کل گلستان گفت: 10 هزار پرونده مانده از گذشته در سال 95 در دادگستری ها و دادسراهای استان رسیدگی شد.

 رئیس دادگستری کل گلستان  گفت:10 هزار پرونده مانده از گذشته در سال 95 در  دادگستری  ها و  دادسرا های استان رسیدگی شد.

به گزارشکاسپین خبر،  هادی هاشمیان  روز چهارشنبه در جلسه روسا و دادستان های سراسر استان افزود:افزایش آمار پرونده های مختومه، کاهش جرائم مهم، کوتاه شدن مدت رسیدگی به پرونده ها، کم شدن جمعیت کیفری زندان ها و استفاده از مجازات های جایگزین حبس از دستاورد های همکاران قضایی و اداری استان در سال گذشته بود.

وی تصریح کرد:پارسال بیش از 292 هزار پرونده وارد محاکم استان شد که در مقایسه با سال پیش از آن حدود 20 هزار پرونده کمتر بود.

هاشمیان به آسیب شناسی عملکرد سال گذشته و تعیین اولویت های کاری سال جدید نیز پرداخت و گفت:روسا و دادستان ها امسال در عین پاسخگو بودن، مطالبه گر هم باشند.

به گفته وی؛ هر چند مجموعه قضایی یک دستگاه پاسخگو است اما مطالبه گری هم یکی از وظایف قانونی این دستگاه است و باید امسال به صورت ویژه در دستور کار مسئولان قضایی استان و به ویژه دادستان ها قرار گیرد.

رئیس دادگستری کل گلستان ادامه داد:روسا و دادستان ها مرز بی طرفی را رعایت کرده و با پرهیز از تندروی و کند روی تکالیف و خواسته های حقوقی مردم را از دستگاه های اجرایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی، امور و آب و فرمانداری ها مطالبه کنند.

وی همچنین با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت ،اضافه کرد:ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شده و اعضا، روزنه های تخلف را پیش بینی و با جدیت پیشگیری و برخورد کنند.

هاشمیان عنوان کرد:اطمینان از صیانت آرا، مردم را پای صندوق رای می کشاند و ما به عنوان دستگاه قضایی برای تحقق این امر در همه مراحل انتخابات از زمان ثبت نام، تبلیغات، روز برگزاری و پس از انتخابات، نظارت و به وظایف قانونی خود عمل می کنیم.

رئیس دادگستری کل گلستان به اولویت های کاری دستگاه قضایی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت:با توجه به عملکرد مطلوب سال 95، امسال باید با تلاش و کار جهادی همچنان رو به جلو حرکت کنیم.

وی به روسای دادگستری ها و دادستان ها توصیه کرد که دفتر کارشان به روی مردم باز باشد و با روی گشاده خواسته های حقوقی و قضایی مردم را بشنوند و رسیدگی کنند.

به گفته وی؛ حضور پر رنگ روسا و دادستان ها در مساجد هم دسترسی مردم به آنان را آسان می کند و هم فرصتی برای طرح پرسش های حقوقی و قضایی مردم با مسئولان قضایی را فراهم می کند.

وی از قضات هم خواست، همچنان که سرعت رسیدگی به پرونده ها را مدنظر دارند، به کیفیت آرای صادر شده هم توجه کنند./  دادگستری استان


http://www.caspiankhabar.com/6396



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96