اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



طرح تعریض خط راه آهن اینچه برون گنبد با 150 میلیارد ریال آغاز شد
مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 ( استان گلستان)، از آغاز عملیات اجرایی طرح تعریض خط راه آهن ترانزیتی ایستگاه اینچه برون گنبدکاووس با اعتبار 150 میلیارد ریالی خبر داد.

 مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 (استان گلستان)، از آغاز عملیات اجرایی  طرح تعریض خط راه آهن ترانزیتی   ایستگاه اینچه برون گنبدکاووس  با اعتبار 150 میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارشکاسپین خبر،  محمدرضا قربانی  اظهار داشت:اجرای عملیات طرح تعریض خط راه آهن ایستگاه اینچه برون گنبدکاووس به طول تقریبی 3200 متر و با هدف کاهش هزینه های تعویض بوژی در این ایستگاه انجام می شود.

وی گفت:علاوه بر طرح تعریض خط راه آهن ایستگاه اینچه برون از یک هزارو 435 میلی متری به یک هزارو 520 میلی متر، یک سکوی تخلیه و بارگیری نیز در این ایستگاه و از محل اعتبارات مذکور، احداث می شود.

قربانی اضافه کرد:کاهش و یا حذف هزینه های تعویض بوژی برای تجار و بازرگانان ایرانی، معادل 150 فرانک سوئیس برای هر بار تعویض بوژی در ایستگاه راه آهن اینچه برون از جمله مزایای تعریض این خط راه آهن است.

وی به تخفیف 50 درصدی هزینه صادرات از گلستان اشاره کرد و گفت:با این میزان تخفیف و نیز کاهش هزینه های تجار در تعویض بوژی در ایستگاه اینچه برون، علاوه بر افزایش صادرات از این ایستگاه، اینچه برون را به یک هاب بزرگ صادراتی تبدیل می کند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 همچنین یادآور شد:هم اکنون ایران با راه‌آهن ترکمنستان و کشورهای همسود(سی آی اس)به‌وسیله خط نرمال یک هزارو 435 میلی‌متری ارتباط دارد که تعریض خط راه آهن ایستگاه اینچه برون، افزایش حجم مبادلات بین ایران و این کشورها را به دنبال دارد.

قربانی، فراهم شدن امکان صادرات مواد خوراکی از طریق راه آهن اینچه برون و واگن های یخچال دار را از دیگر مزایای تعریض خط آهن ایستگاه اینچه برون اعلام کرد و افزود:پیش از این حمل مواد خوارکی نیاز به واگن یخچال دار و تعویض بوژی داشت که این امکان در اینچه برون فراهم نبود.

وی به اختلاف پیش‌آمده بین روسیه و ترکیه نیز اشاره کرد و گفت:این اختلاف فرصت خوبی برای افزایش صادرات ایران از طریق مرز و راه آهن اینچه برون داشت که به دلیل عریض نبودن این خط امکان آن میسر نبود اما با عریض شدن راه آهن ایستگاه اینچه برون که قرار است تا پایان خرداد امسال انجام شود، این امر نیز محقق می شود.

به گفته مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 درسال گذشته درمجموع 239 هزارو 951 تن صادرات، واردات، تزانزیت، داخلی و تخلیه انواع کالا از خط راه آهن اینچه برون انجام شده است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/6378



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96