اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل فرودگاه‌های گلستان خبر داد

رشد ۵۷ درصدی پروازهای فرودگاه گرگان/جابه‌جایی ۱۴ هزار مسافر
مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از رشد ۵۷ درصدی پروازها در فرودگاه گرگان و جابه‌جایی بیش از ۱۴ هزار مسافر خبر داد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از رشد ۵۷ درصدی پروازها در فرودگاه گرگان و جابه‌جایی بیش از ۱۴ هزار مسافر خبر داد.

به گزارشکاسپین خبر، رامین آذری اظهار کرد:از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین امسال ۱۴ هزار و ۷۶۷ مسافر در قالب ۱۸۴ پرواز از فرودگاه گرگان جابه‌جاشده‌اند.

وی افزود:تعداد پروازها و جابه‌جایی مسافر از فرودگاه گرگان نسبت به مدت مشابه سال قبل در همین ایام به ترتیب ۵۹ و ۸۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان به آمار پروازها و جابه‌جایی مسافر در تعطیلات نوروز ۹۵ هم اشاره کرد و ادامه داد:سال گذشته در این ایام(۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵)هفت هزار و ۸۱۳ مسافر در قالب ۱۱۷ پرواز از فرودگاه گرگان جابه‌جاشده بودند.

آغاز عملیات اجرایی دو پروژه از ابتدای سال

وی اضافه کرد:از ابتدای سال عملیات اجرایی دو پروژه در فرودگاه گرگان آغازشده و یکی از این پروژه‌ها چهارشنبه گذشته به بهره‌برداری رسید.

آذری تصریح کرد:بهسازی جلوی درب پایانه از روز دوم فروردین بااعتبار ۱۶۰ میلیون تومان آغاز شد و تا هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه بهسازی نمازخانه فرودگاه هم دومین پروژه‌ای بود که در سال جدید آغاز شد، خاطرنشان کرد:این پروژه بااعتبار ۶۰ میلیون تومان هفت فروردین آغاز و صبح چهارشنبه به پایان رسید.

وی بیان کرد:امسال همچنین سه پروژه مهم و تأثیرگذار با اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران در فرودگاه گرگان اجرایی می‌شود.

به گفته آذر نصب دستگاه ILS، DVOR و ساخت و تجهیز ترمینال جدید سه پروژه‌ای هستند که به ترتیب ۹، چهار و ۳۰ میلیارد تومان اعتباردارند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت:عملیات عمرانی نصب دستگاه برای کمک به خلبان درشیب فرود انجام و تمام دستگاه‌ها و تجهیزات ILS خریداری‌شده است و در گمرک بندرعباس است و به‌محض ترخیص نصب می‌شود.

وی بابیان اینکه این پروژه در اردیبهشت امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود:با نصب این دستگاه مشکل پرواز و فرود در هوای مه‌آلود در فرودگاه گرگان حل می‌شود.

آذری ادامه داد:دستگاه DVOR هم به خلبان کمک می‌کند که فرودگاه در کدام سمت و در چه فاصله‌ای قرار دارد./مهر 


http://www.caspiankhabar.com/6369



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96