اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس صنعت و معدن گلستان:

۶۹۰ واحد تولیدی در استان تسهیلات حمایتی دریافت کردند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت:در سال ۹۵ در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ۶۹۰ واحد تولیدی و صنعتی تسهیلات حمایتی دریافت کردند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت:در مجموع در استان گلستان در سال ۹۵ در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ۶۹۰ واحد تولیدی و صنعتی تسهیلات حمایتی دریافت کردند.

به گزارشكاسپين خبر، حسینقلی قوانلو پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار داشت:در سال گذشته مقام معظم رهبری چهار هدف را برای"اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل"مشخص کردند و قرار بود براساس آن تقویت تولید داخی، کنترل گرانی و تورم، رفع بیکاری و اشتغال تولید ایجاد شود.

وی تصریح کرد:در راستای تقویت تولید داخلی قرار بود که در کشور 10 هزار واحد صنعتی و تولیدی، با 16 هزار میلیارد تومان مورد حمایت قرار بگیرد و آخرین آماری که داشتیم استان گلستان توانست مقام هفتم را در این خصوص کسب کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اظهار داشت:قرار بود 317 واحد با 422 میلیارد تومان در سطح استان گلستان بر اساس تسهیلات رونق تولید مورد حمایت قرار بگیرد که آن چیزی که در عمل اتفاق افتاد بیش از 400 واحد با تسهیلات 470 میلیارد تومان مورد حمایت قرار گرفتند.

قوانلو گفت:250 میلیارد تومان بانک‎ها به واحدهای تولیدی و صنعتی تسهیلات دادند که در مجموع 690 واحد از تسهیلات بانکی بهره‎مند شدند.

وی اظهار داشت:در سه فصل سال 1395 بخش‎های صنعتی ما رشد قابل توجه‎ای داشتند و پیش‎بینی ما این است که 4.6 درصد رشد اقتصادی در 9 ماه سال 1395 با احصاء آمار در انتهای سال 1395 به بیش از 10 درصد برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد:براساس گزارش مرکز آمار ایران واردات مواد غذایی در سال 1391، 11 میلیارد دلار بوده که این میزان در سال 1394 به 3 میلیارد دلار رسیده و در سال 1395 پیش‎بینی ما این است به یک میلیارد دلار برسد.

قوانلو یادآور شد:در سال 1391 قطر 2 برابر ایران از پارس جنوبی گاز بهره‎برداری می‎کرد و در سال جاری میزان برداشت ما از پارس جنوبی برابر با کشور قطر شد.

وی به وضعیت صنعت در استان شاره کرد و افزود:690 میلیارد تومان ارزش افزوده صنعت ما از سال 1391 در سال 1393 به یک هزار و 262 میلیارد تومان رسید که رشدی 2 برابری را نشان می‎دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد:در طی دو سال صنعت کشور 25 درصد رشد کرده که صنعت استان در این مدت 35 درصد رشد داشته که 10 درصد بیشتر از میانگین کشور است./تسنيم 

قوانلو اظهار کرد:در سال 1394 و سال 1395 چهارمین استان کشور از نظر خصوصیات ارزیابی رشد اقتصادی بودیم و استان گلستان همراه با استان خوزستان برای دومین بار جایگاهش از این منزله ثابت شده است.

وی بیان داشت:رشد اقتصادی کشور براساس اطلاعات مرکز آمار در سال 1391 برابر با 6.8 درصد بود که به 6.4 درصد در سال 1395 رسیده است.

قوانلو به کنترل گرانی و تورم اشاره کرد و افزود:524 هزار نفر جمعیت فعال سطح استان گلستان است و در سال 1395 مشارکت ما 2.5 درصد بالا رفت و با وجود‎رغم اینکه 48 هزار شغل ایجاد شد باز هم میزان بیکاری ما 2.2 درصد افزایش پیدا کرد.

وی یاد آور شد:اگر میزان نرخ جمعیت فعال استان گلستان ثابت می‎ماند تعداد بیکاران ما از 64 هزار نفر به 30 هزار نفر می‎رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تاکید کرد:2.34 درصد جمیعت کشور را داریم و 3.9 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص دادیم و از میانگین کشوری 1.7 برابر شغل ایجاد کردیم.

قوانلو اظهار داشت:در فصل زمستان نرخ بیکاری ما 11.5 درصد میزان بیکاری در سال 1395 به ثبت رسیده و امیدواریم با توجه به شیبی که اتفاق افتاده میزان بیکاری تک‎رقمی شود.


http://www.caspiankhabar.com/6343



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96