اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده مجلس: ملاک برگزاری انتخابات، اساس قانون است
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گلستان گفت: ملاک اصلی برگزاری انتخابات اساس قانون بوده که در واقع راهبرد اساسی نظام نیز است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گلستان گفت:ملاک اصلی برگزاری انتخابات اساس قانون بوده که در واقع راهبرد اساسی نظام نیز است.

به گزارشکاسپین خبر، نورمحمد تربتی نژاد روز دوشنبه در همایش آموزشی توجیهی یکروزه روسا و اعضای هیات های نظارت پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی گلستان در گرگان اظهارداشت:از سوی دیگر مشارکت حداکثری، امنیت و سلامت انتخابات و رقابت سالم بین داوطلبان از دیگر ملاک های برگزاری انتخابات است.

وی اضافه کرد که اعضای هیات نظارت باید با قوانین و مقررات و اهمیت شوراها آشنائی کامل داشته و براساس قانون انجام وظیفه کنند.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس ادامه داد:اعضای هیات نظارت شوراها باید از میان معتمدین اعضای هیات اجرائی را انتخاب و با توجه به اینکه وظیفه اصلی شوراها عمران و توسعه است، از اقدامات حزبی، گروهی و جناح بندی در انتخابات خودداری نمایند.

تربتی نژاد همچنین تاکید کرد که ملاک بررسی صلاحیت ها، مراجع چهارگانه مطرح شده در قانون است و مردم نیز می توانند گزارش های خود را به این مراجع اعلام کنند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گلستان افزود:در 14 شهرستان استان هیات نظارت شهرستانی با پنج عضو و در 27 بخش استان هر کدام با سه عضو تشکیل شده است.

به گفته وی؛ هیات نظارت شهرستان ها از 25 تا 29 اسفند باید هیات های اجرائی را انتخاب کنند و فعالیت هیات های اجرائی از 30 اسفند همزمان با ثبت نام داوطلبان آغاز می شود./ایرنا 


http://www.caspiankhabar.com/6256



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96