اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ثبت دادخواست ها دردفاتر خدمات الکترونیک قضایی گرگان/سیمای قانون در رادیو
معاون فن آوری و اطلاعات دادگستری گلستان گفت: گرگانی ها می توانند علاوه بر ثبت دادخواست های حقوقی، دادخواست تجدید نظر خواهی و واخواهی(اعتراض به آرای غیابی) را در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت کنند.

 معاون فن آوری و اطلاعات دادگستری گلستان  گفت:گرگانی ها از امروز دوشنبه علاوه بر ثبت دادخواست های حقوقی، می توانند دادخواست تجدید نظر خواهی و واخواهی(اعتراض به آرای غیابی)را در  دفاتر خدمات الکترونیک قضایی  ثبت کنند.

به گزارشکاسپین خبر،  حجت الاسلام سید محسن رسولی  اظهار داشت:هم اکنون 2 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در گرگان فعال است که به تدریج بخشی از فعالیت های دادگستری به این دفاتر سپرده می شود.

به گفته وی؛ واگذاری بخشی از فعالیت های دادگستری به این دفاتر ، رفت و آمد غیرضروری مردم به مراجع قضایی را کم می کند.

وی ادامه داد که فشار کار ناشی از حجم بالای مراجعات به دستگاه قضایی سبب می شود همکاران ما نتوانند پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان به دادگستری ها باشند.

سیمای قانون سال آینده نیز روی آنتن

 رئیس دادگستری کل گلستان  گفت:برنامه سیمای قانون در سال آینده علاوه بر سیما از رادیوی مرکز استان نیز با هدف افزایش فرهنگ عمومی و آشنایی بیشتر مردم با مباحث حقوقی و پیشگیری از وقوع جرم پخش می شود.

به گفته  هادی هاشمیان ، آگاهی نداشتن از نکات حقوقی، بیشترین پرونده های ورودی به محاکم استان را سبب می شود که در برنامه سیمای قانون این مسائل شناسایی و دسته بندی و به ترتیب اولویت مطرح خواهد شد.

وی افزود:سیمای قانون از 6 شهریور امسال شنبه ها از ساعت 19 به مدت 45 دقیقه روی آنتن رفت که پیامک ها و تماس های تلفنی به این برنامه نشان داد مردم از مباحث حقوقی طرح شده، استقبال می کنند.

رئیس دادگستری کل گلستان افزود:با اجرای برنامه های پیشگیرانه و آگاهی بخش از جمله سیمای قانون در 11ماه امسال در محاکم استان 18 هزار ورودی کمتر پرونده ها را شاهد بودیم.

هاشمیان اضافه کرد:کاهش 33 درصدی زندانیان کمتر از 72 ساعت دستاورد مهم دیگر دستگاه قضایی استان در سال 95 است.

وی ادامه داد:همچنین استفاده از مجازات جایگزین حبس جمعیت زندانیان استان را از 5500 نفر پارسال به 4200 نفر رساند که 28 درصد کمتر است.

هاشمیان بار دیگر بر عزم دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواران و متجاوزان به عرصه های ملی و منابع طبیعی استان تاکید کرد و گفت:دادستان ها مکلف شده اند برای مدیرانی که تخلف و دست اندازی در حوزه منابع طبیعی و بیت المال را گزارش نمی کنند یا دیر گزارش می دهند ،پرونده تخلف تشکیل دهند.

هاشمیان، سازمان های مردم نهاد(سمن)را بازوی دستگاه قضایی برای حفاظت از اراضی ملی ، منابع طبیعی و انفال خواند و گفت:آماده ایم نیروهای داوطلب مردمی و بسیجی را در این زمینه آموزش دهیم./ایرنا 


http://www.caspiankhabar.com/6253



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96