اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش جرائم فضای مجازی/ کشف 141هزار قطعه مواد محترقه در گلستان
فرمانده انتظامی گلستان گفت: پرونده های تشکیل شده ناشی از جرائم اینترنتی و شبکه های مجازی در این استان امسال 100 درصد افزایش یافته است.

 فرمانده انتظامی گلستان  گفت:پرونده های تشکیل شده ناشی از  جرائم اینترنتی  و شبکه های مجازی در این استان امسال 100 درصد افزایش یافته است.

به گزارشکاسپین خبر،  سردار علی اکبر جاویدان  روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه های گلستان بدون ذکر تعداد پرونده های تشکیل شده جرائم اینترنتی اظهار کرد:هتک حیثیت ، برداشت غیرمجاز ، کلاهبرداری و جرائم غیراخلاقی؛ بیشترین دلیل شکایت گلستانی ها از  متخلفین اینترنتی  است.

وی بیان کرد:با وجود دشواری رصد شبکه های مجازی ناشی از استقرار برخی از آنها در خارج،  پلیس فتا  با بهره مندی از امکانات کافی و اشرافیت مطلوب به دنبال کاهش حداکثری جرائم اینترنتی است که در نتیجه آن 86 درصد جرائم انجام شده اینترنتی در گلستان کشف شد.

فرمانده انتظامی گلستان افزود:پلیس فتا، مجموعه ای نوپا و تازه تاسیس در کشور بوده و با وجود گسترش روز افزون تخلفات رایانه ای و افزایش حجم ماموریت ها، سربلند از انجام وظایف است.

سردار جاویدان در ادامه به کاهش تصادفات درون و برون شهری گلستان اشاره کرد و گفت:امسال آمار تصادفات 12 درصد ، مرگ و میر جاده ای 12 درصد و مصدومان حوادث 13 درصد کمتر از سال گذشته است.

وی بیان کرد:36 درصد مرگ و میر در سوانح رانندگی درون شهری عابرین پیاده و 54 درصد موتورسیکلت سواران هستندکه سهم 90 درصدی این دو گروه تلفات انسانی جاده ای گلستان نگران کننده است.

به گفته وی؛ یکی از راهکارهای جلوگیری از بروز این حوادث تلخ، افزایش نظارت های درون و برون شهری است.

سردار جاویدان اظهار کرد:امسال بیش از 764 هزار تخلف جاده ای در استان به ثبت رسید که بیش از 156 هزار مورد آن تخلف حادثه ساز بوده است.

وی افزود:علاوه بر اعمال قانون و جریمه رانندگان متخلف و قانون شکن ، بیش از یکهزار و 600 گواهینامه متخلفین در استان ضبط شد.

سردار جاویدان فعالیت گسترده ماموران انتظامی گلستان در جلوگیری از توزیع مواد مخدر را یادآور شد و گفت:برخورد با عناصر اصلی تهیه و توزیع و برخورد با خرده فروشان دو رویکرد اصلی برای کاهش تخلفات ناشی از مواد مخدر است که در نتیجه این برخوردهای بدون اغماض،کشفیات مواد مخدر استان امسال 91 درصد در مقایسه با سال قبل بیشتر شد.

وی اضافه کرد:امسال بیش از 4 هزار و 550 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد که تریاک ، حشیش ، هروئین و شیشه ، در صدر مواد مخدر کشف شده ،است.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد:امسال همچنین 45 باند توزیع مواد مخدر در استان منهدم شد و بی شک با گردانندگان آنها برخورد بدون چشم پوشی می شود.

سردار جاویدان اظهار کرد:متاسفانه سن اعتیاد در استان کاهش یافته و تمایلات به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی در حال تغییر است که یکی از راههای کنترل این مشکلات، انجام گسترده کارهای فرهنگی است.

وی افزود:باید آموزش مقابله با اعتیاد از کودکستان ها آغاز شود تا نتیجه آن در دراز مدت، کاهش آسیب ها و ابتلا به مصرف مواد مخدر در نسل های آینده باشد.

فرمانده انتظامی گلستان به کشف کالاهای قاچاق در استان اشاره کرد و گفت:امسال بیش از 161 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان کشف شد که در مقایسه با پارسال نشان دهنده افزایش کشف 100 درصدی است.

سردار جاویدان بیان کرد:دخانیات ، لوازم صوتی و تصویری ، موبایل و قطعات الکترونیکی ، بیشترین نوع کالاهای کشف شده استان در سال جاری است.

*کشف 141هزار قطعه انواع مواد محترقه در گلستان

وی به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال و افزایش بازار فروش مواد محترقه در استان نیز اشاره کرد و افزود:تاکنون و در نتیجه رصدهای روزآمد و پیگیری های تخصصی ،141 هزار قطعه انواع مواد محترقه در استان کشف شده و در این راستا ، 13 نفر دستگیر ، 5 خودرو ضبط و 3 مغازه فروش این مواد پلمپ شده است.

فرمانده انتظامی گلستان به آماده باش کامل ماموران انتطامی در تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت:23 ایستگاه پلیس در تفرجگاه های استان ، علاوه بر تلاش برای برقراری نظم و امنیت پایدار ، با متخلفین طبق قانون برخورد خواهند کرد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/6245



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96