اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون وزیر: رویکرد اصلی وزارت ورزش وجوانان توسعه سلامت است
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان بزرگترین چالش ورزش کشور را شرایط خطرناک سلامت مردم بیان کرد و گفت: رویکرد اصلی وزارت ورزش و جوانان ، توسعه سلامت و تشویق بیشتر مردم به انجام ورزش های همگانی است.

 معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان  بزرگترین چالش ورزش کشور را شرایط خطرناک سلامت مردم بیان کرد و گفت:رویکرد اصلی وزارت ورزش و جوانان ، توسعه سلامت و تشویق بیشتر مردم به انجام  ورزش های همگانی  است.

به گزارشکاسپین خبر،  عبدالحمید احمدی  در جلسه هم اندیشی شورای پژوهش و فناوری  اداره کل ورزش و جوانان گلستان  در گرگان اظهار کرد:هم اینک بخش عمده ای از  بودجه سلامت کشور  در حوزه درمان هزینه می شود که پیشگیری از ابتلا به بیماری ها باید در اولویت همه دستگاه ها باشد.

وی بیان کرد:یکی از راه های موثر پیشگیری از بروز بیماری ها، توسعه ورزش و ترویج آن در بخش های گوناگون و بین اقشار مختلف جامعه است.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود:باید شرایطی در کشور ایجاد کنیم که پیشگیری از بیماری ها و انجام مستمر ورزش به عنوان اولویت فعالیت همه دستگاه ها و ارگان ها باشد.

احمدی ادامه داد:اگر قرار است در ورزش کار بلندمدت موثر و هدفمند انجام دهیم باید انجام پژوهش های سلامت محور را مورد نظر قرار دهیم.

وی گفت:براساس آمارهای موجود رسمی وزارت بهداشت، فعالیت های بدنی ایرانیان بسیار کمتر از میانگین جهانی است که بهبود این وضعیت نامناسب نیازمند تغییر در سبک زندگی مردم است.

معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد:ایجاد انگیزه در مردم برای انجام مستمر ورزش کار مغفول مانده ای است که باید رسیدن به این هدف در دستور کار قرار بگیرد.

احمدی بیان کرد:سرمایه گذاری در پژوهش های ورزشی یکی از راه های تشویق مردم و جلب مشارکت بیشتر ایرانی ها در فعالیت های ورزشی است.

به گفته وی؛ اگر چه بودجه های پژوهشی و تحقیقاتی وزارت ورزش محدود و اندک است ،اما باید تلاش کنیم از ظرفیت های موجود برای ارتقای دانش و اطلاعات مردم در ورزش استفاده کنیم.

وی بیان کرد:برای رفع بزرگترین چالش ورزش کشور در حوزه شرایط خطرناک سلامت مردم باید با اجرای طرح های گوناگون، درصد مشارکت در ورزش را افزایش دهیم.

احمدی افزود:سیگار، کم تحرکی و رژیم های غذایی ناسالم از عوامل اصلی ابتلای ایرانی ها به بیماری های غیرواگیر است که با انجام ورزش می توان تاثیر این عوامل را تا حد زیادی کاهش داد.

وی ادامه داد:حاکمیت زندگی شهری منجر به تغییر سبک زندگی و افزون شدن کم تحرکی ایرانی ها شد و بی شک رسیدن به توسعه پایدار با مردمی ناسالم و بیمار امکان پذیر نیست.

معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان بر لزوم تلاش برای توسعه ورزش همگانی در کشور اشاره کرد و گفت:باید با کوشش بیشتر عقب ماندگی های بر جای مانده از سال های گذشته را برطرف کرده و ورزش همگانی را به اولویت اول مردم کشور تبدیل کنیم.

وی برنامه وزارت ورزش در تقویت سمن ها را یادآور شد و افزود:برای تقویت بخش های مرتبط با جوانان، چاره ای جز ایجاد انگیزه برای راه اندازی سمن ها نداریم.

احمدی اظهار کرد:راه اندازی 2 هزار سمن در انتهای فعالیت دولت تدبیر و امید پیش بینی شده بود که فاصله زیادی تا تحقق این خواسته نداریم./ایرنا 


http://www.caspiankhabar.com/6241



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96