اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

۴۲ درصد دانش‌آموزان گلستانی در هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند
مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان گفت: بیش از ۴۲ درصد دانش‌آموزان گلستانی در هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

 مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان گلستان گفت:بیش از ۴۲ درصد دانش‌آموزان گلستانی در هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند.

به گزارشكاسپين خبر، محمدرضا وطنی ظهر امروز در همایش روز مهندس با حضور هنرجویان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت:6 هزار و 99 دانش‌آموز در 51 هنرستان فنی حرفه‌ای و 8 هزار و 700 دانش آموز هم در 144 هنرستان کارودانش استان گلستان تحصیل می‌کنند.

وی افزود:58 درصد از دانش آموزان در رشته‌های نظری تجربی،ریاضی و انسانی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد:براساس برنامه ملی برای سال 1404 باید بیش از 60 درصد دانش‌آموزان گلستانی در این مراکز تحصیل کنند.

وی گفت:هم‌اکنون حدود 21 هزار دانش‌آموز کلاس نهم در استان داریم و براساس آمایش استانی و با توجه به استعداد،علاقمندی و مشاوره بتوانیم آمار هنرجویان از 42 به 45 درصد برسانیم.

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان گلستان افزود:نگرش باید تغییر کند تا بتوانیم در هدایت تحصیلی کسانی که قرار است فردا علاوه بر کشاورزی در صنعت، تجارت و گردشگری هم در استان اتفاق توسعه‌ای بیافتد.

در ادامه همایش روز مهندس که با حضور هنرجویان دختر و پسر فنی حرفه‌ای، کارودانش، معلمان هنرآموز کلاله برگزار شد، از هنرآموزان موفق هم تجلیل شد./تسنيم


http://www.caspiankhabar.com/6190



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96