اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کشف 25 رشته دام هوایی زنده گیری پرندگان در غرب گلستان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گمیشان و بندرترکمن از کشف 25 رشته دام هوایی در مناطق باتلاقی حاشیه تالاب بین المللی گُمیشان خبر داد و گفت: شکارچیان غیرمجاز با استفاده ازاین دام ها اقدام به زنده گیری گروهی و جرگه ای پرندگان باارزش می کنند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست  گمیشان و بندرترکمن از کشف 25 رشته دام هوایی در مناطق باتلاقی  حاشیه تالاب بین المللی گُمیشان  در شمال غرب گلستان خبر داد و گفت:شکارچیان غیرمجاز با استفاده ازاین دام ها اقدام به زنده گیری گروهی و جرگه ای  پرندگان  باارزش می کنند.

به گزارشكاسپين خبر،  علی بیانی  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به چند ساعت فعالیت شبانه محیطبانان برای جمع آوری این دام ها، اظهارداشت:این گشت در فاصله ساعت یک تا 5 صبح انجام و حدود 2500 متر دام هوایی جمع آوری و معدوم شد.

وی با بیان اینکه تعداد پرندگان حاضر در زیستگاه های این منطقه طبق سرشماری به نسبت سال گذشته دو برابر شده است، افزود:متخلفان با نصب دام های هوایی در پهنه آبی مجاور تالاب بین المللی گمیشان مبادرت به زنده گیری این پرندگان می کنند.

تالاب بین المللی گمیشان در 35 کیلومتری شمال غربی گرگان مرکز استان گلستان و در حوزه شهرستان گمیشان آبگیر گسترده ای با نیزارهای انبوه و مامن بسیاری از پرندگان بومی و مهاجر است.

این تالاب با وسعت بیش از 20 هزار هکتار که 14 هزار هکتار آن جزء مناطق شکار، صید و تیراندازی ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست است؛ طیف گسترده ای از حدود 110 گونه مختلف پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است./ايرنا 


http://www.caspiankhabar.com/6189



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96