اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

زمین لرزه های صبح امروز گمیش تپه خسارتی نداشت
مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دو زمین لرزه با فاصله زمانی اندک صبح امروز منطقه «گمیش تپه» در غرب گلستان را لرزاند که خسارتی در پی نداشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت:دو  زمین لرزه  با فاصله زمانی اندک صبح امروز منطقه«گمیش تپه»در غرب گلستان را لرزاند که  خسارتی  در پی نداشته است.

به گزارشكاسپين خبر، صادق‌علی مقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد:این زمین‌لرزه‌ها راس ساعت 7:44 با شدت 3.4 درجه ریشتر و در ساعت 7:57 در مقیاس 3 ریشتر در گمیش‌تپه به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد:زلزله اول در عمق هشت کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی 53.632 و عرض جغرافیایی 37.184 روی داده است.

مقدم اضافه کرد:زلزله دوم نیز در عمق 12 کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی 53.650 و عرض جغرافیایی 37.170 منطقه ترکمن نشیسن گمیش تپه را تحت تاثیر قرار داد.

وی یادآور شد:خوشبختانه بر اساس گزارشی که از فرمانداری منطقه حاصل شد، این زمین لرزه خسارتی به منطقه وارد نکرده است.

مقدم با اشاره به وقوع زلزله‌های متعددر این استان شمالی افزود:طی سال گذشته زلزله‌های متعددی در گلستان به وقوع پیوست که در آخرین بار نیز‌می‌توان به وقوع پنج زلزله‌طی یک روزدر شهرستان«مینودشت»، اشاره کرد که با شدتی حدود چهار ریشتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد:زلزله‌هایی دیگر نیز طی سال گذشته در شهرستان علی‌آباد کتول، رامیان و آق‌قلا به وقوع پیوست اما خوشبختانه این زمین‌لرزه ها خسارتی به استان وارد نکرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به زلزله‌خیزی گلستان اذعان کرد:سوابق تاريخي زلزله در گلستان نشان‌می‌دهد اين منطقه از مناطق مستعد براي وقوع زلزله‎هاي متعدد است و باید این موضوع را بسیار جدی گرفت.

 مقدم یادآور شد:بهترین راه روبه‌رو شدن با چنین پدیده‌ای در استان، پیش‌بینی راهکارهای مقابله با این پدیده است که از معبر حوزه پیشگیری و مقابله می‌گذرد.

وی تصریح کرد:آماده‌سازی جامعه از طریق برنامه‌های آموزشی می‌تواند، ضمن ایمن‌سازی جامعه انسانی شرایط بهتری برای مواجهه آنان با چنین پدیده‌ای مهیب و مخرب مهیا سازد./ايسنا


http://www.caspiankhabar.com/6178



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96