اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس کل دادگستری استان گلستان:

همایش ملی حقوق سبز در استان گلستان برگزار می‎شود
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: همایش حقوق سبز با تاکید بر چالش‌های زیست محیطی مناطق شمالی کشور در ۵ اسفند ماه در دانشگاه آزاد گرگان برگزار می‎شود.

 رئیس کل دادگستری استان گلستان  گفت: همایش حقوق سبز  با تاکید بر چالش‌های زیست محیطی مناطق شمالی کشور در ۵ اسفند ماه در  دانشگاه آزاد گرگان  برگزار می‎شود.

به گزارشکاسپین خبر،  هادی هاشمیان  ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به همایش حقوق سبز اشاره کرد و اظهار داشت:مدت‎ها بود که درصدد بودیم تا برگزاری برنامه‎هایی به موضوعات و چالش‎های زیست محیطی بپردازیم.

وی تصریح کرد:این همایش با رویکرد بررسی چالش‎هایی که در بخش محیط زیست و منابع طبیعی استان‎های شمالی کشور در 5 اسفند ماه از ساعت 8 صبح در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد گرگان برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد:سخنران این مراسم حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور است و وی حساسیت ویژه‎ای نسبت به محیط زیست و دست‎اندازی‎هایی که به محیط‎زیست شده داشتند.

هاشمیان افزود:امید است از سوی اصحاب رسانه به گونه‎ای این همایش اطلاع‎رسانی شود که بتوانیم از ظرفیت این برنامه برای چالش‎های زیست‎محیطی بهره بجوییم.

وی خاطرنشان کرد:با همکاری سپاه نینوا و دادگستری استان این همایش تدارک دیده شده و بیش از 60 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده و هیئت علمی و داوران در خصوص آنها نظرشان را دادند و در روز پنجشنبه 5 اسفند ماه 3 مقاله برتر ارائه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه آموزشی از دیگر برنامه‎هایی است که به صورت فوق‎برنامه در عصر روز همایش در نظر داریم، افزود:باید از ظرفیت این همایش‌ها برای بعد زیست‎محیطی و مشکلات محیط‎زیستی که در استان داریم به آن بپردازیم.

هاشمیان با بیان اینکه امروز فردی تصور نمی‎کند که استان‎های شمالی با مشکل ریزگرد باشد، افزود:امروز وضعیت خلیج گرگان بدتر از وضعیت دریاچه ارومیه شده و این همایش می‎تواند مسئولان مرتبط با حوزه محیط‎زیست را به چالش‎های زیست محیطی استان حساس کند.

وی گفت:مسئولان استانی برای صیانت از محیط زیست پای کار بودند و کارهای زیادی انجام شده، اما ما درصدد این هستیم که مظلومیت استان را از پشت برگ‎های سبز این استان نشان دهیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه معاون رئیس سازمان محیط زیست نیز در این همایش حضور خواهند داشت، افزود:نیاز است که در استان گلستان چنین همایشی برای آینده نیز در نظر گرفته شود./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/6172



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96