اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان:

۹۵ درصد آب مصرفی گلستان از زیر زمین تامین می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: ۹۵ درصد آب مصرفی استان گلستان از زیر زمین تامین می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان  گفت:۹۵ درصد  آب مصرفی  استان گلستان از زیر زمین تامین می‌شود.

به گزارشکاسپین خبر،  محمدهادی رحمتی  ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:در سال‌های گذشته با کاهش بارندگی و خشکسالی رو به رو بودیم، اما نخستین اولویت وزارت نیرتامین  آب و شرب  و سپس تامین آب صنعتی و کشاورزی است.

وی افزود:متاسفانه در گلستان بر خلاف بسیاری از استان‌ها، ۹۵ درصد آب مصرفی تحت الارض بوده و از لایه‌های مختلف به سطح زمین می‌رسد و فقط پنج درصد آن از آب چشمه‌ها تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در خصوص سد شصت کلا، گفت:مطالعات این سد به پایان رسیده و هدف ما تامین آب شرب گرگان از این منطقه است و با نظر مثبت وزارت نیرو امیدواریم عملیات اجرایی سد شصت کلا زودتر شروع شود.

رحمتی ادامه داد:تمام سعی شرکت آب و فاضلاب گلستان بر این بوده تا با کنترل فشار آب در هیچ کدام از شهرها قطعی آب نداشته باشیم و اگر قطعی آب رخ داده به طور قطع دلیل آن مشکلات داخلی شبکه و تعمیرات بوده است.

وی با اشاره به پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب گلستان در دهه فجر خاطرنشان کرد:در دهه فجر پروژه‌های بزرگی با مبلغ ۷۰ میلیارد تومان افتتاح شد که آبرسانی به شهرهای گالیکش، مینودشت و علی آباد کتول مهم‌ترین آنها بود.

وی با بیان اینکه کمبود مخزن آب در گلستان یکی از مشکلات است، گفت:باید به ازای هر مشترک، یک متر مکعب مخزن داشته باشیم، اما در حال حاضر ۲۰۷ هزار متر مکعب مخزن داریم که ۹۴ هزار متر مکعب کمتر از مخزن مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان باید در تامین، انتقال و ذخیره آب سرمایه گذاری کنند، اظهار کرد:پروژه آب شیرین کن تنها پروژه سرمایه گذاری است که با هزینه ۳۹ میلیارد تومانی در بندرترکمن و گمیشان انجام شده و ۹۵ درصد آن پایان یافته است.

رحمتی در خصوص آب استفاده شده توسط کارواش‌ها یادآور شد:تمامی کارواش‌ها باید از آب قنات‌ها و چاه‌های سطحی استفاده کنند و اجازه استفاده از آب شرب را ندارند و در صورت مشاهده با آنها برخورد قانونی و پلمپ خواهند شد.

به گفته وی، قیمت تمام شده یک متر مکعب آب حدود هزار تومان است که با قیمت ۲۵۰ تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و زیان ۷۵۰ تومانی شرکت آب و فاضلاب بابت سرویس دهی است./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6162



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96