اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اختصاص 40میلیارد ریال به کمیته امداد گلستان/تحقق 98درصدی کمک مردم
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:40 میلیارد ریال اعتبار رهاورد سفر اوایل بهمن امسال رئیس کمیته امداد کشور به استان بود که به تازگی تخصیص یافته است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار رهاورد سفر اوایل بهمن امسال رئیس کمیته امداد کشور به استان بود که به تازگی تخصیص یافته است.

به گزارشکاسپین خبر،  امان الله حسین پور  روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت:این اعتبار برای تامین جهیزیه یک هزار و 200 زوج پشت نوبتی باقی مانده از سال 94 و تامین وام دو هزار و 300 خانوار  زیرپوشش  در انتظار، در نظر گرفته شده است.

به گفته وی؛ اعتبار تخصیصی برای دو مصوبه تا پایان سال به افراد واجد شرایط پرداخت و خدمات رسانی برای تامین جهیزیه و تامین وام مددجویان به روز خواهد شد.

تحقق 98 درصدی کمک های مردمی پیش بینی شده

حسین پور از تحقق 98 درصدی کمک های مردمی پیش بینی شده به کمیته امداد استان در 10 ماه نخست امسال خبر داد و گفت:مردم گلستان در این مدت 375 میلیارد ریال به این نهاد کمک کرده اند.

به گفته وی؛ پیش بینی کمک های مردمی در 10ماه نخست امسال 380 میلیارد ریال بوده است.

وی؛ از جمع آوری 220 میلیارد ریال زکات نیز خبر داد و افزود:این درحالی است که 10 میلیارد ریال بیش از پیش بینی امسال محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان اظهار داشت:کمک های مردمی و زکات در سرفصل های تعیین شده و برای رفاه جامعه واجد شرایط در سطح استان هزینه خواهد شد.

دعوت از گلستانی ها برای حضور در جشن نیکوکاری پایان سال

حسین پور همچنین از مردم نیک اندیش استان دعوت کرد تا در جشن نیکوکاری پایان سال در روزهای 18 تا 20 اسفند ماه مشارکت داشته باشند.

وی افزود:رویکرد کمیته امداد در برگزاری این جشن، مراجعه به نیکوکاران و دعوت آنان به مشارکت بوده و از شکل برپایی پایگاه خارج شده است.

به گفته وی؛ نیکوکاران می توانند از طریق شماره حساب 0102196459000 یا شماره کارت 6037691980008189 نزد بانک صادرات و از طریق سامانه آسان پرداخت#017*8877*کمک نقدی خود را به جشن نیکوکاری واریز کنند.

حسین پور یادآور شد که سال قبل نیک اندیشان گلستانی در جشن نیکوکاری پایان سال 9 میلیارد و 400 میلیون ریال کمک اهدا کردند.

5 هزار خانوار از حمایت کمیته امداد خارج شدند

وی افزود:پنج هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان در 9 ماه نخست امسال از حمایت این نهاد خارج شدند.

به گفته وی؛ 26درصد با خودکفایی و اشتغال خانوار، هفت درصد با داشتن پوشش بیمه ای به ویژه بازنشستگی و بقیه نیز به دلیل نیازمند نبودن، از امداد جدا شده اند.

حسین پور افزود:طرح پایش خانوار های زیر پوشش کمیته امداد به طور مستمر ادامه دارد، تا با خودکفا شدن برخی از آنان، حمایت های این نهاد شامل حال خانوارهای پشت نوبتی شود.

وی اضافه کرد که اکنون 11 هزار و 200 نفر پشت نوبت دریافت خدمات کمیته امداد استان گلستان قرار دارند.

آرزوی مدیرکل کمیته امداد گلستان

حسین پور افزود:آرزوی من این است که حامیان ایتام به 40 هزار نفر و در آمد این نهاد از محل کمک های مردمی به 900 میلیارد ریال در سال برسد تا بتوان جامعه نیازمند در گلستان را بهتر از این مورد حمایت قرار داد.

به گفته وی؛ اکنون 5 هزار و 898 یتیم با 16هزار حامی و درآمدهای این نهاد در استان حدود 420 میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا کمیته امداد امام خمینی(ره)استان گلستان در مجموع افزون بر 57 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 110 هزار نفر را زیر پوشش حمایت های مختلف دارد.

استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد./ایرنا 


http://www.caspiankhabar.com/6159



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96