اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



انتقاد سخنگوی شورای شهر گرگان از برخی حامیان محیط‌زیست

قرار نیست درختی برای احداث تله‌کابین گرگان قطع شود
سخنگوی شورای شهر گرگان گفت: قرار نیست درختی برای احداث تله‌کابین گرگان قطع شود.

 سخنگوی شورای شهر گرگان  گفت:شورای شهر و شهرداری گرگان همواره حامی محیط زیست بوده و قرار نیست درختی برای احداث تله‌کابین گرگان قطع شود.

به گزارشکاسپین خبر، صفرعلی پائین‌محلی اظهار داشت:همه مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست و منابع طبیعی برای احداث تله‌کابین گرگان در منطقه ناهارخوران گرفته شده و به شدت به دنبال اجرای آن هستیم.

وی افزود:شهر گرگان از نظر گردشگری جایگاه مناسبی ندارد و شهر هیچ‌گونه جذابیتی برای جذب و ماندگاری گردشگر ندارد و بنابراین این طرح تله‌کابین در منطقه  ناهارخوران گرگان  اجرا می‌شود.

عضو شورای شهر گرگان با اشاره به اینکه همه مجوزهای اجرای این طرح گرفته شده، تصریح کرد:استارت این طرح از 10 سال پیش آغاز شد اما متاسفانه به علت اینکه زمین آن معارض داشت این طرح عقب افتاد اما اکنون زمین تملک شده و در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

پائین‌محلی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح هیچ گونه درختی قطع نخواهد شد، گفت:قرار نیست در اجرای طرح تله‌کابین گرگان درختی قطع شود بلکه در برخی مناطق سفیدچشمه نیز باید درخت کاشته شود.

وی اظهار کرد:در این طرح فاصله های پایه ها و ارتفاع پایه ها را زیاد کردیم تا دو خط رفت و برگشت از بالای درخت ها عبور کند و حتی در سال های آینده نیز ارتفاع درخت ها به ارتفاع این پایه ها نمی رسد و به هیچ درختی آسیبی وارد نمی‌شود.

سخنگوی شورای شهر گرگان گفت:منتظر حضور سرمایه‌گذاران برای اجرا شدن این طرح هستیم و چندین سرمایه‌گذار نیز تاکنون مراجعه کرده‌اند و به زودی مناقصه این تله‌کابین انجام می‌شود.

با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افراد و حامیان محیط زیست مانع پیشرفت و توسعه شهر می‌شوند، افزود:سوال من از این افراد این است که آیا دیگر تله کابین‌ها در شمال کشور مانند نمک آبرود و غیره سبب تخریب محیط زیست شده؟ اگر سبب تخریب محیط زیست شده چرا خط دوم آن را هم در نمک آبرود احداث کردند؟

وی تصریح کرد:تله کابین اکنون در 180 کشور دنیا در حال اجراست و باید این طرح در مناطق دارای منابع طبیعی و کوهستانی و جنگلی اجرا شود و شهرداری و شورای شهر گرگان نیز در اجرای طرح زیرگذر ثابت کرد که حامی محیط زیست هستند و درخت های کنار خیابان را با هزینه بالا جابجا و در منطقه ای دیگر کاشته شد.

پائین‌محلی همچنین در ادامه با انتقاد از نامه برخی افراد به نام فعالان محیط زیست به مسئولان، اظهار کرد:این طرح با 50 میلیارد تومان اعتبار در مدت 18 ماه اجرا و عملیات اجرائی آن در چند ماه باقی مانده از عمر این شورا اجرائی می‌شود/تسنیم 


http://www.caspiankhabar.com/6156



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96