اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بارش برف و کولاک در گلستان؛

پروازهای گرگان لغو شد/ محورهای مواصلاتی گلستان باز است
بارش برف و کولاک در گلستان موجب لغو پروازهای فرودگاه گرگان شده اما محورهای مواصلاتی استان باز است.

بارش برف و کولاک در گلستان موجب لغو پروازهای فرودگاه گرگان شده اما محورهای مواصلاتی استان باز است.

به گزارشکاسپین خبر، طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان سامانه سرد بارشی از روز پنجشنبه در گلستان شروع به فعالیت کرد و پیامد این سامانه، بارش باران و برف در بیشتر شهرهای استان گلستان و وقوع مه گرفتگی و کولاک در مناطق کوهستانی بود.

 مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت:طبق آخرین الگوهای پیش‌یابی استان گلستان این شرایط آب و هوایی و بارش برف تا ساعت ۱۰ صبح روز شنبه در گلستان ادامه دارد و با قطع بارش‌ها این سامانه به‌تدریج از استان خارج می‌شود.

 نوربخش داداشی افزود:با خروج این سامانه در روز شنبه هوای استان همچنان سرد و نزدیک به صفر بوده و صبح یکشنبه به دلیل صاف بودن هوا وقوع پدیده یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد:در حال حاضر دمای بیشتر مناطق استان گلستان نزدیک به صفر درجه سانتی گراد بوده و«گلیداغ»با دمای منفی سه درجه سانتی گراد سردترین شهر استان گزارش‌شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان تصریح کرد:بامداد شنبه دمای مناطق غربی استان گلستان به منفی دو تا سه درجه سانتی گراد و مناطق شرقی به منفی سه و منفی پنج درجه سانتی گراد می‌رسد.

داداشی گفت:با خروج سامانه سرد بارشی از روز یکشنبه تا پنجشنبه آسمان استان صاف بوده و دمای هوا به‌طور نسبی افزایش می‌یابد.

تردد در مسیرهای کوهستانی با زنجیرچرخ امکان پذیر است

 مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان گلستان با بیان اینکه بارش برف در پارک ملی گلستان و خوش ییلاق به شکل کولاک و برف بوده، گفت:مسیرهای مواصلاتی حوزه گلستان باز بوده اما تردد در محورهای خوش ییلاق، توسکستان و پارک ملی گلستان با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

مهدی میقانی از حضور فعالین راهداری در جاده‌های گلستان خبر داد و افزود:به همراه داشتن زنجیر چرخ برای مناطق کوهستانی ضروری است و مسافران تجهیزات زمستانی خود را کنترل کنند.

وی تصریح کرد:محور روستایی اولنگ در مسیر رامیان به شاهرود به دلیل عملیات راهداری مسدود و ترددهای محلی تا سه‌راهی کشکک دایر است.

مدارس شرق گلستان تعطیل شد

بارش شدید برف در شهرهای گلستان موجب تعطیلی مدارس مناطق صعب‌العبور کوهستانی شهرستان‌های آزادشهر، مینودشت، رامیان، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه در تمام مقاطع تحصیلی نوبت صبح و عصر شده است.

البته مدارس مناطق دیگر استان گلستان روز شنبه ۳۰ بهمن دایر خواهند بود.

طبق اعلام روابط عمومی فرودگاه گرگان، پروازهای شماره ۱۲۹۴ و ۱۲۹۵ در مسیر رفت‌و برگشت تهران-گرگان به دلیل پیش‌بینی شرایط آب و هوایی شنبه صبح و احتمال زمین‌گیر شدن هواپیما لغو شد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6138



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96