اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل ثبت احوال گلستان:

آموزش مهارت های زندگی برای زوجین الزامی شود
مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: برگزاری دوره های آموزشی قبل از ازدواج برای جوانان و آموزش مهارت های زندگی به زوجین با هدف کاهش آمار طلاق در استان ضروری بوده و باید الزامی شود.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت:برگزاری دوره های آموزشی قبل از ازدواج برای جوانان و آموزش مهارت های زندگی به زوجین با هدف کاهش آمار طلاق در استان ضروری بوده و باید الزامی شود.

به گزارش کاسپین خبر، حسن وفایی روز چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج و تعالی خانواده در گرگان اظهار کرد:در نتیجه بی توجهی به این آموزش های مهم و تاثیر گذار، آمار طلاق زوج های جوان گلستانی هر سال رو به افزایش است.

وی بیان کرد:در شرایطی که در سال 83 از هر 18 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شد، سال گذشته نتیجه یک مورد از هر 5 ازدواج ؛طلاق و جدایی بود.

وفایی اضافه کرد:میزان ثبت واقعه طلاق در استان گلستان امسال در مقایسه با سال گذشته 10 درصد بیشتر شده که یکی از راه حل های جلوگیری از افزایش این آمار ، الزامی شدن آموزش های مهارت های زندگی برای زوجین است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان افزود:هم اینک در گلستان بیشترین ثبت واقعه طلاق در شهرهای کردکوی، مینودشت، آزادشهر و گرگان انجام می شود که برای کاهش آمار طلاق این شهرها و دیگر مناطق استان فکر اساسی باید کرد.

وی ادامه داد:میانگین سن مردهای گلستان در زمان طلاق 34.5 سال و در زنان 29.5 سال است و بیشترین طلاق ها در شش سال اول زندگی مشترک ثبت شده است.

وفایی بیان کرد:دانش آموختگان لیسانس و بالاتر از آن کمترین متقاضی طلاق در گلستان هستند که این امر بیانگر نقش موثر تحصیلات در ازدواج موفق و حفظ زندگی خانوادگی است.

وی افزود:این در حالی است که دارندگان مدرک دیپلم و راهنمایی بیشترین متقاضیان طلاق در گلستان را شامل می شوند.

مدیرکل ثبت احوال گلستان بدون ذکر مقایسه آمار ازدواج در استان نیز گفت:امسال به طور میانگین هر روز 52 ازدواج در استان ثبت شده که میانگین سن مردان 27 و زنان 23.5 سال بوده است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/6111



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96