اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با انتقاد به موفق نبودن گلستان در جذب سرمایه‌گذار به نبود زیرساخت‌ها و جذاب نبودن استان اشاره و گلستان را استان محروم از صنایع بزرگ خطاب کرد.

به گزارش کاسپین‌خبر، رامین نور قلی پور بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان که با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد:برنامه ششم توسعه که از سوی دولت به مجلس ارائه شد مسئله محور بود اما متأسفانه در مجلس به‌گونه‌ای پیش رفت که برنامه ششم از حالت نخست خارج شد.

وی افزود:امیدواریم در اجرای برنامه ششم توسعه مسئله محوری و گام‌به‌گام جلو رفتن برای حل مسائل اساسی موردتوجه قرار گیرد.

نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه گلستان با محدودیت منابع اعتباری برای توسعه روبرو است، ادامه داد:گلستان برای توسعه نیازمند جذب سرمایه‌گذاری غیردولتی است اما باگذشت دو دهه از جدا شدن گلستان از مازندران با موفقیت چندانی در این حوزه مواجه نبوده‌ایم.

نور قلی پور اضافه کرد:مؤلفه‌های زیادی در این عدم موفقیت دخیل بوده‌اند، کمبود جذابیت برای جذب سرمایه‌گذار و نبود زیرساخت‌های لازم تنها بخشی از این دلایل است.

دبیر مجمع نمایندگان استان تصریح کرد:بندر یکی از نیازهای اساسی برای جذب سرمایه‌گذار است و به‌رغم داشتن مطالعات خوب و جانمایی‌های انجام شده در سواحل شرقی دریای خزر که کاملاً در اختیار گلستان است، بندری وجود ندارد.

وی خطاب به رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و معاون رئیس‌جمهور، گفت:نیاز است با همکاری سازمان برنامه و بودجه و دولت شاهد آغاز عملیات نخستین بندر تجاری و توریستی استان باشیم.

وی با یادآوری اینکه بندرگز درگذشته در معادلات سیاسی و اقتصادی منطقه نقش تعیین‌کننده‌ای داشته و الآن با رکود مواجه است، خاطرنشان کرد:بندر تجاری و توریستی در کنار منطقه آزاد تجاری اینچه برون می‌تواند دروازه ورود توسعه استان باشد.

نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه گلستان در مقایسه با سایر استان‌ها از داشتن صنایع بزرگ محروم بوده، به راهکار توانمند کردن جوامع محلی برای حل معضل بیکاری اشاره کرد و خواستار اجرای طرح‌هایی در این حوزه شد.

موانع زیست‌محیطی سد راه توسعه سواحل گلستان

نور قلی پور موانع محیط زیستی را سد راه توسعه سواحل شرقی خزر دانست و گفت:گلستان ظرفیت خوبی در استقرار و راه‌اندازی واحد تولید گاز دارد و می‌تواند راهگشای توسعه صنعتی گلستان باشد.

وی افزود:مطالعات آن انجام‌شده و هم‌اکنون سرمایه‌گذار آن‌هم اعلام آمادگی کرده اما با مشکلاتی در تأمین خوراک آن مواجه هستیم که امیدواریم با حمایت‌های دولت این پروژه اجرایی شود./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6038



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96