اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خبرهای خوش معاون بهزیستی کشور برای معلولان/ افزایش سه برابری مستمری افراد نیازمند از ابتدای سال آینده/ خانواده‌های دارای 2 معلول و بیشتر تا پایان سال 96 خانه‌دار می‌شوند
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از صاحب خانه شدن همه 6 هزار خانواده دارای دو معلول و بالاتر تحت پوشش این نهاد تا پایان سال 96 خبر داد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از صاحب خانه شدن همه 6 هزار خانواده دارای دو معلول و بالاتر تحت پوشش این نهاد تا پایان سال 96 خبر داد و گفت:در دهه فجر امسال 2600 واحد مسکونی تحویل این خانواده‌ها شده است.

به گزارش کاسپین‌خبر، حسین نحوی نژاد عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از مرکز شبانه روزی معلولان جسمی و حرکتی گنبدکاووس، اظهار داشت:احداث مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بالاتر با مشارکت بنیاد مستضعفان، جامعه خیرین، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی انجام می شود.

وی گفت:احداث مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بالاتر درحال انجام است ضمن اینکه در ایام دهه فجر امسال 2600 واحد مسکونی تحویل این خانواده ها شد که 94 واحد آن در استان گلستان است.

نحوی نژاد از افزایش سه برابری مستمری افراد تحت پوشش دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد از ابتدای سال آینده خبر داد و اضافه کرد:این افزایش براساس پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی انجام می شود.

وی تصریح کرد:علاوه بر افزایش دریافتی مستمری بگیران این دو نهاد، 150 هزار مددجوی در نوبت پوشش بهزیستی نیز در برنامه ششم توسعه کشور تحت پوشش قرار می گیرند.

نحوی نژاد همچنین با ابراز گله مندی از پوشش ضعیف بیمه ای نسبت به معلولان، افزود:در حالی که وزارت بهداشت و درمان، به افرادی که درحوادث رانندگی دچار مصدومیت می شوند خدمات درمانی خوبی در زمان مصدومیت می دهد اما این خدمات به افراد معلول که بیشتر از اقشار آسیب پذیر هستند، داده نمی شود. 

این مقام مسئول بابیان اینکه سالانه 25 تا 30 هزار نوزاد معلول درکشور متولد می شوند که استان گلستان بالاترین آمار را به دلیل ازدواج های فامیلی در این خصوص دارد، اضافه کرد:از ابتدای سال آینده آزمایش های ژنتیک قبل از ازدواج اجباری می شوند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/6031



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96