اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



جوابیه قابل تأمل دانشگاه علوم پزشکی گلستان به یک خبرگزاری

میلیاردها ریال بدهی معوق داریم/ کلنگ‌زنی پروژه‌های بدون اعتبار عیر منطقی است/ چرا مدیریت سابق  2 بیمارستان‌ 1800 تختخوابی گلستان را نساخت؟
در پی گزارش «از عدم کلنگ‎زنی شهرک سلامت تا بلاتکلیفی بیمارستان آیت‎الله طاهری»، دانشگاه علوم پزشکی گلستان به این موضوع واکنش نشان داد.

در پی گزارش«از عدم کلنگ‎زنی شهرک سلامت تا بلاتکلیفی بیمارستان آیت‎الله طاهری»، دانشگاه علوم پزشکی گلستان به این موضوع واکنش نشان داد و ساخت شهرک سلامت با منابع دانشگاه را غیرمنطقی عنوان کرد.

به گزارش کاسپین‌خبر، گزارشی با عنوان«از عدم کلنگ‎زنی شهرک سلامت تا بلاتکلیفی بیمارستان آیت‎الله طاهری/مردم«اقدام و عمل»می‎خواهند نه وعده/در اجرای پروژه‎های بهداشت و سلامت تدبیر کنید»18 بهمن‌ماه جاری و در آستانه سفر وزیر بهداشت به استان گلستان توسط خبرگزاری فارس منتشر شد که مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در واکنش به این گزارش جوابیه‎ای برای خبرگزاری فارس ارسال کرده است.

در این جوابیه آمده است؛ همانگونه که مطلعید هزینه و مصرف اعتبار مازاد بر اعتبار مصوب وفق ماده 98 و قانون مجازات اسلامی و ماده 19 قانون برنامه و بودجه و ماده 93 قانون محاسبات عمومی جرم تلقی می‎گردد.

از سویی دیگر استفاده از سایر منابع دانشگاه که خود مصارف دیگری چون پیشبرد اهداف بهداشتی، توسعه آموزش، پرداخت مزایای پرسنلی، خرید دارو و نیاز مصرفی و...برای آن تعریف شده در پروژه‎های عمرانی از جمله مصادیق لطمه بیت‎المال تلقی شده و مدیریت منابع مالی سیستم را نیز با چالش جدی مواجه می‎سازد.

پروژه‎هایی که آن خبرگزاری محترم تحت عنوان پروژه شهرک سلامت و یا آنژیوگرافی گنبدکاووس از آن نام برده و چنین نتیجه‎گیری نموده‎اند که می‎بایست در سفر مقام محترم وزارت کلنگ آن بر زمین می‎خورد از جمله همین پروژه‎های فاقد اعتبار و بدون موافقنامه و یا پروژه‎هایی نامتناسب با اعتبارات اختصاص یافته می‎باشد که به هر دلیلی در گذشته مدنظر عزیزان مسؤول دانشگاه بود ولی با تغییر مدیریت دانشگاه و باوجود میلیاردها ریال معوقات پرسنلی و بدهی به بازار، شرکت‎های دارویی و تجهیزات پزشکی، خرید بالغ بر 60 هکتار از زمین‎های مورد اشاره و ساخت شهرک سلامت، صرفا از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه که بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال آن هنوز از سوی بیمه‎ها پرداخت نشده است غیرمنطقی بوده و نتیجه‎ای جز تاخیر بیشتر در پرداخت‎های پرسنلی که می‎بایست از طریق همین درآمدها محقق گردد، نخواهد داشت.

با این وصف سیاست مدیریت جدید دانشگاه توسعه استان با اتکا به منابع ملی و جذب سرمایه‎گذاران است و ایجاد تعهد بدون پشتوانه را جزو هرز بیت‌المال و به جا گذاشتن زمین سوخته برای مدیران بعد از خود نمی‎داند علی‎ایحال خاطرنشان می‎سازد که مجوز سطح‌بندی بیمارستان 1000 تختخوابی گرگان و 800 تختخوابی گنبدکاووس در سال 1390 از معاونت درمان وزارت بهداشت اخذ شده و علت اینکه ساخت و اجرای آن با وجود وفور منابع ناشی از تحول سلامت ملی سال‌های 93 و 94 و آمادگی و اعلام آمادگی اهدای زمین توسط خیرین در همان ایام تاکنون به سرانجام نرسیده است، مشخص نیست.

علی‌ایحال تصمیم‌گیری در مورد این پروژه در شرایط مالی فعلی به مدیریت جدید دانشگاه انتقال یافته است و علت پرهیز از شتابزدگی در کلنگ‎زنی بدون پشتوانه، نه از باب اختلافات قومی و منطقه‎ای بلکه به دلیل عدم جانمایی پروژه مذکور در موافقتنامه‎های ملی و عدم وجود اعتبارات ملی است که به جد توسط دانشگاه و با کمک نمایندگان محترم استان در حال پیگیری است.

ضمنا رایزنی‎هایی نیز در دست اقدام است که برخی از پروژه‎های بدون اعتبار از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی و در قالب عقودی که با حفظ حقوق مردم در قانون تعریف شده است و نظایر آن در برخی از استان‎های کشور نیز به اجرا درآمده است، عملیاتی گردد.

در خصوص آن بخش از گزارش مذکور که به معوقات پرسنل زحمتکش حوزه سلامت اشاره داشته‎اید لازم به ذکر است همانگونه که توسط مقام محترم وزارت بهداشت نیز عنوان شد تلاش بر این است که در صورت پرداخت مطالبات دانشگاه از سوی سازمان‎های بیمه‎گر بتوانیم مطالبات پرسنل را هر چه زودتر تأدیه نماییم.


http://www.caspiankhabar.com/6025



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96