اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان:

۶۵ هزار هکتار باغات زیتون در استان گلستان توسعه می‌یابد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در برنامه ششم توسعه ۶۵ هزار هکتار باغ زیتون را در برنامه داریم که در استان گلستان کشت شود.

رئیس سازمان  جهاد کشاورزی  استان گلستان گفت:در برنامه ششم توسعه ۶۵ هزار هکتار باغ  زیتون  را در برنامه داریم که در استان گلستان کشت شود.

به گزارشكاسپين خبر،  مختار مهاجر  صبح امروز در بازدید از باغ زیتون پیشرو در آزادشهر اظهار داشت:ما طرح کشت نهال زیتون در اراضی شیب‌دار را مدت‌ها در برنامه داریم که در کل 110 هزار هکتار را در برمی‌گیرد.

وی تصریح کرد:در حال حاضر 12 هزار هکتار باغ ایجاد شده و 8 هزار هکتار به باردهی رسیده و در برنامه ششم توسعه احداث 65 هزار هکتار باغ را در برنامه داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود:برای کاشت نهال زیتون در اراضی شیبدار دولت حمایت‌های خوبی را در این بخش از تهیه نهال، چاله‌کنی برای کشت کرده و یک مرحله آبیاری را در برنامه داریم.

مهاجر تصریح کرد:برای اجرائی شدن این طرح اعتبارات دولتی در اختیار باغداران گذاشته می‌شود تا این برنامه تحقق پیدا کند و در حال حاضر در این بازدید ما دیدیم که باغدران توانسته‌اند با اعتماد برداشت بیش از 8 تا 10 تنی را در هر هکتار داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار کرد:ما به کشاورزان اطمینان می‌دهیم که نهال‌هائی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد مرغوب است و مدیریت درست می‌تواند محصول خوبی را هم برای آن‌ها به دنبال داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر هم در این بازدید گفت:در این شهرستان یک‌هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار تن محصول برداشت شود با توجه به سن درختان میانگین یک تا 1.5 تن در هکتار تولید داشته باشند.

عبدالله حسینی تصریح کرد:هر چند برخی از باغدران این شهرستان تا 5 تن هم زیتون برداشت کرده‌اند و استقبال خوبی از کشت این محصول در شهرستان شده و پیش‌بینی می‌شود به بیش از3 هزار هکتار توسعه یابد./تسنيم


http://www.caspiankhabar.com/5988



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96