اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خلاقیت بانوی ترکمن در کمک به محیط زیست و صنایع دستی/ لبخند زمین به روی کیسه‌های پارچه‌ای!
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مرزی گمیشان از اجرای طرح لبخند زمین با هدف حفظ محیط زیست و ترویج صنایع دستی منطقه خبر داد و گفت: در این طرح از ظرفیت کودکان فعال در کانون و مادران استفاده می شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مرزی گمیشان از اجرای طرح لبخند زمین با هدف حفظ محیط زیست و ترویج صنایع دستی منطقه خبر داد و گفت:در این طرح از ظرفیت کودکان فعال در کانون و مادران استفاده می شود.

به گزارش کاسپین خبر، افروز عطایی روز پنجشنبه اظهار داشت:در جامعه امروزی توجه به فرهنگ حفظ محیط زیست و صنایع دستی و بومی منطقه به عنوان یکی از شاخصه های رشد فرهنگی، در مناطق با بافت جمعیتی بومی و سنتی ضروری است.

 وی ادامه داد:به همین منظور با هدف تعالی فرهنگ حفظ محیط زیست بین کودکان و نوجوانان منطقه طرح'لبخند زمین'طراحی شد تا با بهره گیری از ظرفیت اعضای فعال در کانون و خانواده های آنان در جهت داشتن محیط زیست سالم و احیای صنایع دستی و بومی منطقه تلاش کنیم.

به گفته وی؛ ایجاد محیطی شاد و فرحبخش، پرورش خلاقیت و اندیشه و افزایش همراهی مادران با کودکان از اهداف این طرح است.

 وی ادامه داد:در این طرح با فراخوان از طریق کودکان و نوجوانان منطقه، مادران و دختران علاقه مند به صنایع دستی جذب و با استفاده از پارچه ها و البسه کهنه و دور ریختنی، سبد های خرید روزانه تولید می کنند تا جلوی گسترش روز افزون استفاده از کیسه های نایلونی گرفته شده و کیسه های پارچه ای ترویج گردد.

 عطایی افزود:غنی و زنده بودن نقش ها و رنگ های بکار رفته در پوشاک و پوشش سنتی و بومی زنان و مردان ترکمن به زیبایی این ساخته ها افزوده و نیز فروش این سبدهای سنتی کمک خرجی برای بانوان خواهد بود.

وی ادامه داد که طبق هماهنگی با محیط زیست و میراث فرهنگی، تعداد زنان فعال در طرح لبخند زمین را افزایش دهیم.

به گفته وی؛ در طرح لبخند زمین حدود 155 زن و دختر آموزش دیده با کانون همکاری داشته و سبد های تولیدی با همکاری میراث فرهنگی شهرستان ثبت اصالت می شود./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/5958



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96