اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس دامپزشکی کردکوی:

آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گلستان کنترل شده است/ فروش مرغ زنده در بازارهای هفتگی ممنوع است
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کردکوی گفت: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان گلستان کنترل شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کردکوی با بیان اینکه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان گلستان کنترل شده است، گفت:در حال حاضر آنفولانزای فوق حاد پرندگان در هیچ نقطه از گلستان وجود ندارد.

به گزارشکاسپین خبر، حسین مهینی عصر امروز در دهمین جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آنفولانزای فوق حاد پرندگان، اظهار کرد:در حال حاضر هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان گلستان از جمله شهرستان کردکوی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان گلستان کنترل شده است، گفت:هیچ مشکلی در این خصوص در استان گلستان وجود ندارد با این وجود نظارت‎ها و پایش‎ها همچنان ادامه دارد.

  فروش مرغ زنده موقتاً در بازار هفتگی ممنوع است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کردکوی تصریح کرد:یکی از واحدهای صنعتی پرورش طیور در شهرستان کردکوی که کانون آنفولانزا بوده در کمتر از یک هفته معدودم‎سازی شده است، از طرفی نمونه‎برداری از شهرستان‎ها و اطراف کانون بیماری انجام شده که به لطف خداوند تمام نمونه‎ها منفی بوده و موردی مشاهده نشد.

مهینی با اشاره به اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، تصریح کرد:فروش مرغ زنده موقتاً در بازار هفتگی ممنوع شده است، علاوه‎بر این جلساتی با مسؤولان فنی کشتارگاه‎ها و پرورش‎دهندگان مرغ کشتار و زنده داشتیم و با تشریح بیماری و بیان نکات و اقدامات لازم از ایجاد بیماری در شهرستان جلوگیری کردیم.

وی بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را یک بیماری تنفسی ناشی از مهاجرت پرندگان در فصول سرد سال دانست و اذعان کرد:در حال حاضر نظارت‎ها و بازدید‎ها تا پایان فصل زمستان وجود دارد و نمونه‎گیری‎ها همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کردکوی نیز در این جلسه در خصوص کنترل پرندگان مهاجر و شکار غیرمجاز پرندگان ، افزود:با آغاز بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بخشنامه‎ای از سوی سازمان دامپزشکی کشور به محیط زیست ابلاغ شد که بر اساس آن شکار پرندگان ممنوع در کشور از جمله استان گلستان و شهرستان ممنوع اعلام شد که برای کنترل آن جلسات فوق‎العاده تشکیل دادیم و تدابیر لازم برای کنترل و پیشگیری از آن اتخاذ شد.

وحید عرب‎امیری با بیان اینکه در صورت شکار غیرمجاز پرندگان با فرد متخلف برخورد قانونی خواهد شد، بیان کرد:تنها دو نفر در شهرستان کردکوی طی این مدت شکار غیرمجاز داشتند که پس از شناسایی به مراجع قضایی تحویل داده شدند./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5947



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96