اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ورزشکار گلستانی از خلیج فارس وارد گلستان شد/ پیاده‎روی 3 هزار کیلومتری برای یاری کودکان یتیم و بدسرپرست
ورزشکار گلستانی مقیم انگلیس که تصمیم گرفته بود مسیر خلیج فارس تا خلیج گرگان را برای کمک به کودکان بی‎سرپرست و بدسرپرست پیاده طی کند، این روزها با رسیدن به استان گلستان به مقصد پایانی پیاده‎روی نزدیک شده است.

 ورزشکار گلستانی مقیم انگلیس که تصمیم گرفته بود مسیر خلیج فارس تا خلیج گرگان را برای کمک به کودکان بی‎سرپرست و بدسرپرست پیاده طی کند، این روزها با رسیدن به استان گلستان به مقصد پایانی پیاده‎روی نزدیک شده است.

به گزارش كاسپين خبر، کامران هاشمی‎نجفی با شروع عزاداری سرور و سالار شهیدان تصمیم گرفته است مسیر خلیج فارس تا خلیج گرگان را پیاده‎روی کند تا با این حرکت نمادین فرصتی برای کمک به ایتام و کودکان بی‎سرپرست و بدسرپرست فراهم کند.

او این حرکت تحسین‎برانگیز را از جزیره قشم آغاز کرده و قرار است پیاده‎روی وی پس از طی مسافت 3 هزار کیلومتری در زادگاهش یعنی گرگان به ایستگاه پایانی برسد.

کامران هاشمی‎نجفی اظهار کرد:همیشه در زندگی‎ام در کار خیر و کمک به سازمان‎های خیریه پیشگام بودم و این کار را از 16 سالگی آغاز کردم.

وی افزود:امسال تصمیم گرفتم به یک خیریه‎ای در ایران که از صحت کار و ارائه خدمات آنها مطمئن باشم، همکاری کنم و پیاده‎روی خلیج فارس تا خلیج گرگان را با هدف کمک به ایتام و کودکان بدسرپرست انجام دهم.

کامران هاشمی‎نجفی

همه نسبت به محرومان و ایتام مسؤولیم/لزوم فرهنگ‎سازی انفاق در جامعه

ورزشکار گلستانی با بیان اینکه این حرکت نمادین را با هدف جمع‎آوری کمک‎های مردمی انجام دادم، بیان کرد:همه درآمدهای جمع‎آوری شده در هر شهری برای کمک‎رسانی به نیازمندان و محرومان همان منطقه یا شهر مصرف خواهد شد.

هاشمی‎نجفی با بیان اینکه همه ما نسبت به محرومان و فقرای جامعه مسؤول هستیم، تاکید کرد:باید برای اشاعه فرهنگ انفاق فرهنگ‎سازی کرد.

وی با بیان اینکه کمک به کودکان بی‎سرپرست و یا بدسرپرست تا حدودی از آسیب‎های اجتماعی یک جامعه می‎کاهد، اذعان کرد:آسیب‎های اجتماعی صرفاً برای شخصی که به آن مبتلا شده، نیست بلکه در صورت گسترش آن در جامعه امکان گرفتار شدن فرزندان و نوه‎های ما به آن آسیب دور از انتظار نخواهد بود.

ورزشکار گلستانی ادامه داد:نباید نسبت به آسیب‎های اجتماعی بی‎تفاوت باشیم و باید تا حد ممکن با پیشگیری، از بروز آسیب‎های اجتماعی جلوگیری کنیم تا بتوانیم انسان‎های مفیدی تحویل جامعه دهیم.

هاشمی‎نجفی با بیان اینکه ایران را به‎عنوان وطنم دوست دارم، تصریح کرد:می‎توانستم این کار را در اروپا انجام دهم اما ترجیح دادم در ایران باشد تا فواید و بازتاب‎های آن به هموطنان ایرانی‎ام برسد.

وی یادآور شد:طی این سفرم توقفی که در جهرم داشتم در یکی از مراکز نگهداری کودکان بی‎سرپرست و بدسرپرست حضور پیدا کردم که کودکان آن مرکز به استقبالم آمده بود، در آن فضای صمیمانه و دوستانه کودکان برای گرفتن دست بنده با هم رقابت می‎کردند و نکته جالب این بود که یکی از کودکانی که کوچکتر از همه بود دستانم را گرفت و روی سرش کشید، که این لحظه و نیاز این کودکان به محبت همچنان در ذهنم مانده است.

ورزشکار گلستانی با بیان اینکه بزرگترین لذت وقتی است که انسان به شخصی که نمی‎شناسد کمک کند، کمک به همنوع را زیباترین و باارزش‎ترین کار دانست و خاطرنشان کرد:همه افرادی که وقت و موقعیت مالی دارند در کمک و دستگیری از محرومان مشارکت کنند.

هاشمی‎نجفی که از 19 مهرماه حرکتش را از جزیره قشم آغاز کرده است در 12 بهمن‎ماه جاری به مقصد نهایی می‎رسد، او با گذر از شهرهای مختلف 28 دی‎ماه جاری به شهرستان کردکوی رسیده و با حضور در مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‎های این شهرستان به کمک و دستگیری از مددجویان این موسسه خیریه پرداخته است./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5945



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96