اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



45 درصد مدارس گنبدکاووس تخریبی است/ وقتی 99 درصد بودجه فقط صرف پرداخت حقوق می‌شود!
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: 45 درصد مدارس این شهرستان تخریبی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه 45 درصد مدارس این شهرستان تخریبی است، بر ضرورت اقدام برای جذب سرمایه گذاران ، کمک های خیرین و نیز اعتبارات ملی برای ساخت و ساز و تجهیز مدارس این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش كاسپين خبر، فرج الله رزاقی روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس شهرستان گنبدکاووس با مسئولان، با تشریح کاستی و کمبودهای آموزش و پرورش گنبدکاووس افزود:در این شهرستان بیش از 61 هزار دانش آموز در 441 آموزشگاه توسط 3200 نفر از فرهنگیان شاغل به امر آموزش و تحصیل اشتغال دارند.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات در مدارس گفت:مدارس فنی و حرفه ای شهرستان علاوه بر کمبودهایی که دارند از نظر تجهیزات نیز به روز نیستند و بایستی تجهیز بشوند تا انتظارات خانواده های برآورده شود. 

وی خطاب به مسئولان حاضر در جلسه از جمله نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش استان و فرماندار ویژه، خاطرنشان کرد:بیش از 99 درصد اعتبارات آموزش و پرورش شهرستان صرف پرداخت حقوق می شود و کمتر از یک درصد برای تجهیز و تحقیق و پژوهش است و با این وضعیت آموزش و پرورش نمی تواند معجزه بکند.

رزاقی با تصریح بر این نکته که اعتبارات پژوهشی بسیار کم است، خاطرنشان کرد:پژوهش و تحقیق، محور تغییر نگاه آموزشی در مدارس و کلید توسعه است و با توجه به فضای نامناسب پژوهش سرای شهرستان، دانش آموزان و معلمان برای استفاده از آن استقبال نمی کنند.

وی کمبود نیروی انسانی را ازدیگر معضلات آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت:نیروهای حق التدریس بدون دیدن آموزش های لازم نمی توانند در نظام تعلیم و تربیت موثر باشند و انسان مسئولیت پذیر تربیت کنند و لازم است حداقل به مدت یک سال آموزش های لازم را در دانشگاه فرهنگیان فرابگیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنان خود ، مدیران مدارس را سیاستگزاران تعلیم و تربیت در خط مقدم جبهه نظام آموزشی ذکر کرد و گفت:مدیران به عنوان رهبران آموزشی می توانند تحول آفرین باشند و رسالت آنها هدایت و تربیت نسلی است که رهبری در افق 1404 تبیین کردند.

وی افزود:مدیران و معلمان بایستی با محوریت اخلاق و مهربانی بتوانند بذر صداقت، امانت، مسئولیت پذیری و نوعدوستی را در سرزمین وجودی دانش آموزان بکارند و اگر رسالت خود را درست انجام دهیم، نگران آینده آنان نخواهیم بود.

در این آیین که به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش(24 لغایت 30 دی)برگزار شد و در آن مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه گنبدکاووس به همراه مدیران مدارس حضور داشتند، از تعدادی از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد./ايرنا


http://www.caspiankhabar.com/5943



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96