اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دادگستری گلستان طلبکاری‌های اوقاف از ادارات را پیگیری می‌کند/ زمین ساختمان‌های برخی ادارات دولتی وقفی است
رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به بدهی دستگاه های اجرایی به اوقاف، گفت: در شورای بیت المال استان وصول این بدهی ها را پیگیری می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به بدهی دستگاه های اجرایی به اوقاف ، گفت:در شورای بیت المال استان وصول این بدهی ها را پیگیری می کنیم و در صورتی که دستگاه های اجرایی بدهی های خود را نپردازند، اقدامات قضایی در این بخش انجام خواهد شد.

به گزارشكاسپين خبر، هادی هاشمیان ، رئیس کل دادگستری گلستان در نشست تخصصی وقف و قضا با حضور قضات و روسای اوقاف و امور خیریه سراسر استان با انتقاد از کوتاهی برخی دستگاه های اجرایی در پرداخت بدهی های خود به اوقاف، گفت:در شورای بیت المال استان وصول این بدهی ها را پیگیری می کنیم و در صورتی که دستگاه های اجرایی بدهی های خود را نپردازند، اقدامات قضایی مناسب در این بخش انجام خواهیم داد.
 
وی افزود:وظیفه شرعی و قانونی ما حفظ موقوفات و عمل به نیت واقفان است و مسئولان دستگاه های اجرایی در این باره بیش از سایرین مسئول اند.
 
هاشمیان تصریح کرد:اگر ما به درستی به وظایف خود در این بخش عمل نکنیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم سنت حسنه وقف، همچون گذشته، رونق داشته باشد.
 
این مقام ارشد قضایی استان گفت:در نشست تخصصی امروز پرونده های مربوط به اموال وقفی هم با حضور قضات رسیدگی کننده به این پرونده ها، آسیب شناسی و بررسی شد.
 
 حجت الاسلام سید مصطفی حقی ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این نشست با اشاره به اینکه زمین برخی اداره های دولتی، وقفی است، گفت:باید این اداره ها، اجاره بهای اوقاف را بپردازند در غیراینصورت دادستانی ورود خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد:ما به دنبال استیفای حقوق موقوفات هستیم و در این بخش هیچ گونه کوتاهی پذیرفته نیست.
 
 عزت الله حمزه نژاد ، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان گرگان هم در این نشست از مسئولان اوقاف و امورخیریه استان خواست:در طرح دعاوی موقوفات در محاکم استان، اسناد، مدارک و مستندات را به طور کامل پیوست کنند و از مشاوران حقوقی توانمند کمک بگیرند./ روابط عمومی دادگستری گلستان


http://www.caspiankhabar.com/5931



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96