اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار: ارائه اخبار کشف کالای قاچاق دردی از اقتصاد گلستان دوا نمی کند/ قبل از ورود چک و سفته بازار برکت داشت
ارائه اخبار مربوط به کشف و ضبط کالاهای قاچاق دردی از مشکل مهم اقتصاد کشور و گلستان دوا نخواهد کرد.

 استاندار گلستان گفت:ارائه اخبار مربوط به کشف و ضبط کالاهای قاچاق دردی از مشکل مهم اقتصاد کشور و گلستان دوا نخواهد کرد و برای ریشه یابی و رفع این چالش نیازمند اجرای طرح های زیربنایی و فرهنگ سازی هستیم.

به گزارشكاسپين خبر، حسن صادقلو روز یکشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان در گرگان اظهار کرد:یکی از اقدامات این کمیسیون باید فرهنگ سازی برای نخریدن کالاهای قاچاق و روی آوردن مردم به استفاده از کالاهای تولید داخلی است. 

وی بیان کرد:نهادهای فرهنگی عضو این کمیسیون می توانند با ارائه برنامه های جامع و کاربردی، مانع از گسترش فرهنگ تبادل کالای قاچاق در جامعه شوند و نقش موثر خود را در بهبود وضعیت اقتصادی به خوبی ایفا کنند. 

استاندار گلستان به آسیب های استفاده از کالای قاچاق بر اقتصاد جامعه نیز اشاره کرد و گفت:یکی از مهمترین آفت های ناشی از رونق داد و ستد کالاهای قاچاق در کشور ، از بین رفتن برکت در مال و رکود در حوزه تولید داخلی است. 

صادقلو گفت:در گذشته بازارهای ما با قول و حرف کاسبان و بازاریان رونق داشت، اما از زمانی که چک و سفته و پس از آن کالاهای قاچاق در بازار ورود کرد، به سختی می توان نشانی از برکت در بازار دید.

به گفته وی؛ یکی از دلایل ناامنی در بازار، بی اعتبار شدن وعده و قول بازاریان و اتکای صرف به چک و سفته و امثال آن است که یکی از راه های حل این گونه مشکلات، توجه بیشتر به کارهای فرهنگی است.

کیفیت نامرغوب و قیمت گران تولیدات داخلی عامل استقبال از کالای قاچاق 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم گفت:یکی از دلایل استقبال و استفاده مردم از کالاهای قاچاق، کیفیت نامرغوب و قیمت به نسبت گران محصولات تولید داخل است. 

 علی اصغر طهماسبی اظهار کرد:راهکار رفع این مشکل توجه بیشتر صنایع و کارخانجات داخی به بهبود کیفیت کالاهای تولیدی است.

وی به همجواری آبی و خشکی گلستان با چند کشور حاشیه دریای خزر نیز اشاره کرد و گفت:به جز موارد معدود در حوزه صید غیرمجاز، مشکلی باعنوان'ورود کالاهای قاچاق از طریق این مرزها به گلستان و کشور'در استان وجود ندارد. 

معاون استاندار گلستان بیان کرد:این صیادان غیرمجاز به واسطه نداشتن شغل و برای تامین معیشت خانواده خود به این کار روی آورده اند که توسعه سایت و مزارع پرورش میگو در استان یکی از راهکاری های موثر برای اشتغال این افراد و جلوگیری از روی آوری آنها به صید غیرمجاز است./ايرنا


http://www.caspiankhabar.com/5927



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96