اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری:

اعطای تسهیلات 8 درصدی تا سقف 2 میلیارد تومان به روستاییان گلستان/ تزریق ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستاهای استان
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از شناسایی ۱۰۰ طرح و اولویت اقتصادی در روستاهای استان خبر داد.

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان  از شناسایی ۱۰۰ طرح و اولویت اقتصادی در روستاهای استان خبر داد و گفت:به‌زودی سامانه کاریابی روستاهای گلستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارشکاسپین خبر،  علی نصیبی  عصر یکشنبه در  کارگروه اشتغال استان گلستان  اظهار کرد:پیرو تفاهم‌نامه منعقده بین استاندار گلستان و  معاونت توسعه مناطق روستایی  و بنیاد علوی طرح‌های اشتغال‌زا و دارای توجیه اقتصادی روستاهای استان تسهیلات با کارمزد هشت درصد دریافت می‌کنند.

وی افزود:این تسهیلات با عاملیت بانک سینا و حداکثر دو میلیارد و حداقل ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شوند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد:در نخستین اولویت‌سنجی و پالایش دستگاهی پرداخت ۸۱ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های روستایی استان انجام شد و ۲۱ میلیارد تومان از این تسهیلات در حوزه صنعت، گردشگری، کشاورزی و...به بانک عامل معرفی‌شده‌اند.

تزریق ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای  اشتغال روستاهای گلستان 

وی از تصویب ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید و معرفی آن‌ها به بانک خبر داد و تصریح کرد:امیدواریم تا پایان سال ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی استان تزریق شود.

نصیبی همچنین از پرداخت تسهیلات به پروژه‌های اشتغال‌زا در قالب تعاون روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد:تاکنون شرکت تعاونی پرورش اسب روستاییان سقر تپه گمیشان افتتاح شده است.

وی از حمایت پست‌بانک استان از طرح‌های اقتصادی دهیاری‌ها خبر داد و اضافه کرد:سه برابر بودجه سال قبل روستاها در سال قبل تسهیلات بانکی به طرح‌های اقتصادی دهیاری‌های استان پرداخت می‌شود که در اجرای این طرح در کشور تاکنون استان‌های گلستان و زنجان پیشتاز بوده‌اند.

به گفته مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تاکنون ۱۰۰ طرح و اولویت اقتصادی با تکیه‌بر دانش و تجربه بومی در روستاهای استان شناسایی‌شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه کاریابی روستاهای استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت:تاکنون اطلاعات ۳۰۰ کارآفرین روستایی جمع‌آوری‌شده و صفحه معرفی محصول و خدمات آن‌ها در این سامانه ایجاد می‌شود.

نصیبی از فعال‌سازی ۲۷ تعاونی دهیاری استان خبر داد و افزود:در ۶ میدان میوه و تره‌بار تهران محصولات زارعی و باغی گلستان توسط تعاونی‌های دهیاری‌های استان به فروش می‌رسد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/5817



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96